#2 af bruger slettet
spiser jeg for meget frugt?
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
re: spiser jeg for meget frugt?
Både ja og nej.. Det kommer alt sammen an på mængden :)
Frugt indeholder som andre madvarer kalorier, som, hvis du indtager dem i overflod, kan det medføre, at kroppen deponerer ekstra fedt.
Jeg har den regel, at jeg højest spiser 4 frugter om dagen for ikke at overspise frugt, da jeg også er RIGTIG glad for frugt og kunne spise det dagen lang. Men der er frugtsukker i, og det feder på et punkt, når du indtager for meget.
Håber du kan bruge mit svar til noget ;)
Joy
Frugt indeholder som andre madvarer kalorier, som, hvis du indtager dem i overflod, kan det medføre, at kroppen deponerer ekstra fedt.
Jeg har den regel, at jeg højest spiser 4 frugter om dagen for ikke at overspise frugt, da jeg også er RIGTIG glad for frugt og kunne spise det dagen lang. Men der er frugtsukker i, og det feder på et punkt, når du indtager for meget.
Håber du kan bruge mit svar til noget ;)
Joy
13 år21. december 2010 kl. 14:00
Fiskefiskekage (slettet)
tak for svaret :]
13 år21. december 2010 kl. 16:00
Sune7000 (slettet)
Frugt indeholder mange vitaminer, kostfibre, frugtsukker og syre. Pga frugtsukkeret og syren vil det være mere hensigtsmæssigt at spise flere grøntsager end frugter. Så hvis du vil optimerer dine madvaner så skift spis 150g mindre frugt og 150g mere grøntsager (peberfrugt skulle i den henseende vist være en grøntsag mener jeg). Håber det kan bruges :-)
13 år21. december 2010 kl. 20:27
MGP09 (slettet)
Nej, det feder ikke og er ikke usundt med frugt.
Som de andre skriver, så er der self. nogle kalorier i og frugtsukker, som man måske også skal være obs på, men det dér svarer jo til 3 stykker om dagen og det er IKKE fedende.
Det er nok mere os, der skal tabe os, der skal være lidt obs på ikke bare at køre frugt ned i lange baner, som kompensation for det andet (usunde).
Som én også skriver så er peberfrugt en grøntsag ;o)
Skulle du gå hen og blive fed på maven, så tror jeg ikke det skyldes de 3 stykker frugt!
Som de andre skriver, så er der self. nogle kalorier i og frugtsukker, som man måske også skal være obs på, men det dér svarer jo til 3 stykker om dagen og det er IKKE fedende.
Det er nok mere os, der skal tabe os, der skal være lidt obs på ikke bare at køre frugt ned i lange baner, som kompensation for det andet (usunde).
Som én også skriver så er peberfrugt en grøntsag ;o)
Skulle du gå hen og blive fed på maven, så tror jeg ikke det skyldes de 3 stykker frugt!
13 år21. december 2010 kl. 20:43
Fiskefiskekage (slettet)
okay, mange tak :)
13 år22. december 2010 kl. 10:32
feder frugt virkelig? jeg mener, jeg kan godt se at hvis man har brug for at tabe sig, at man skal passe på med for meget højt kcal rigt frugt. Men hvis man nu ikke har brug for at tabe sig, skader 200 g bær, 80 g æble, 35 g peberfrugt og 150 g appelsin så? jeg har hørt noget om at det får fedtet til at sætte sig rundt om maven og det vil jeg jo gerne undgå. det ville være virkelig svært for mig at skulle mindste frugten, eftersom det er en stor del af min kost. hvad skal jeg tro, folk siger så meget forskelligt?
på forhånd mange tak :)