3 liter vand.......

Du læser en tråd i debat > kost

3 liter vand.......
Som forsøg denne uge har jeg tvunget mig selv til at drikke de anbefalede 3 liter vand om dagen, og har drukket vand hvergang den lille sult kom forbi..... Men for dælen da hvor jeg render på det lille hus konstant. Får ikke min nattesøvn fordi der er sådan gang i systemet, og er noget træt idag. Natte-renderi har jeg aldrig før praktiseret. Har nappet de 1 1/2 liter af dages ration indtil nu, og rendt 4 gange på huset...

Hvad gør i andre, render i også, eller er det bare min selskabsblære der er helt i uorden.... Og desuden, hvad hjælper alt det vand, når det alligevel render lige igennem?
14 år16. november 2010 kl. 09:44
re: 3 liter vand.......
:-)
Ja man går lidt oftere på toilettet når man drikker meget vand. Men kig på den fra den anden vinkel - vi skal jo have vandet, så i virkeligheden gik vi alt for LIDT på toilettet før. Vandet renser kroppen bl.a. for affaldsstoffer (affaldsstoffer er bl.a. med til at holde på fedtet, sagt i en forenklet udgave). Men 3 L er nok i overkanten. Jeg drikker 2 L og det virker godt. Jeg går faktisk mindre på toilettet nu end jeg gjorde i starten hvor jeg ikke var vandt til at drikke de 2 L / dagen. Så min krop har ændret sig. Og så drikker jeg mindre 1-2 timer før jeg skal sove for IKKE at skulle op om natten. Jeg står aldrig op om natten. Det ødelægger i øvrigt både humøret og overskuddet næste dag, men min fedtforbrænding er heller ikke optimal hvis ikke jeg får sovet igennem.
14 år16. november 2010 kl. 10:12
re: 3 liter vand.......
Hej

3 l er nok incl. kaffe og the - normalt anbefaler man 2 l rent postevand dagligt, men lad nu det ligge. Istarten - hvilket godt kan være nogle uger eller en måneds tid, da render de fleste jævnligt på toilettet flere gange dagligt - og jeg selv som du - også en eller to gange om natten, men det svinder ind når kroppen har vænnet sig til alt det væske. Jeg selv prøver at fordele det med en ½ l til morgen - en ½ l om formiddagen - en ½ liter til frokost og en ½ liter i løbet af eftermiddagen (nogle gange skydes morgenvandet til aftensmaden) men ellers er det jeg drikker til aften ren "+2 l bonus". Vandet hjælper bl.a. med at transportere affalds og fedtstoffer med ud sammen med urinen. Hvad der yderligere evt. kan sættes i forbindelse med dette ved jeg ikke så meget om, men jeg ved dog at de uger hvor jeg overholder mit 2 l daglig vand-indtagning, da taber jeg mig op til 500-800 g mere om ugen end de uger hvor jeg ikke gør, så for mig har det altså en effekt. Værste bivirkning udover tisseriet i starten er at vandet ligger sig lige under huden og jeg dermed kommer til at fryse på især hænder i en kortere periode efter jeg har drukket. Pas på med overdrevet vandforbrug - det tømmer/skyller for mange vigtige minearler og vitaminer ud af dit system, hvilket på sigt kan være yderst helbredsfarligt .... helt overdrevet, så kan man faktisk godt drukne sig selv på den måde :-) Held og lykke med det hele.
14 år16. november 2010 kl. 10:13

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });