13 dages kuren

Du læser en tråd i debat > kost

13 dages kuren
1+8. dag
Morgen: 1 kop kaffe/te, 1 stk. sukker
Middag: 2 hårdkogte æg, 1 tomat, dampet spinat
Aften: 1 stor engelsk bøf, salat (kinakål) m/ citron el. olie

2+9. dag
Morgen: 1 kop kaffe/te, 1 stk. sukker
Middag: 1 skive pålægs skinke, 1 bæger yoghurt

3+10. dag
Morgen: 1 kop kaffe/te, 1 stk. sukker, 1 stk. ristet brød.
Middag: 1 tomat, kogt selleri/blomkål, 1 stk. frugt
Aften: 1 skive pålægs skinke, 2 hårdkogte æg, salat (kinakål) m/citron el. olie

4+11. dag
Morgen: 1 kop kaffe/te, 1 stk. sukker, 1 stk. ristet brød
Middag: 1 hårdkogt æg, 1 revet gulerod, 1 lille bæger hytteost
Aften: 1 dåse frugtsalat, 1 bæger yoghurt

5+12. dag
Morgen: 1 stor revet gulerod m/citron
Middag: 1 filet kogt mager fisk m/citron

6+13. dag
Morgen: 1 kop kaffe/te, 1 stk. sukker, 1 stk. ristet brød
Middag: 1 hårdkogt æg, 1 revet gulerod
Aften: 1 stk. kylling, salat (kinakål) m/ citron el. olie

7. dag
Morgen: 1 kop kaffe/te
Middag: 1 stk. grillet kød(lam/kalvekotelet)
Aften: 1 stk. frugt

Ret meget kød. Nogen der ved om man kan skifte kødet ud med bønner? er vegetar :)
Har overvejet at prøve denne kur. Bare for sjov, se hvad der sker. Og så selvfølgelig spise helt normalt og sundt bagefter.

Noget af det jeg tænker på er, at det egentlig ikke kan være særlig sundt. Det lyder som noget der kan nedbryde kroppen.
Nogen som har erfaringer med kuren?? :)
14 år14. november 2010 kl. 20:02
re: 13 dages kuren
Jeg har prøvet den. Den virker så absolut. Men sund for kroppen er den absolut ikke!! Jeg mener at jeg tabte mig 5 kg på de 10 dage jeg holdte ud(med en BMI på cirka 27) - nu er 2 af dem kommet på igen.....

Personligt ville jeg foreslå nærende, stivelsesfattigt og groft fødeindtag istedet :) Men pøj pøj med det :)
14 år14. november 2010 kl. 20:15
Dét der, vil jeg aldrig nogensinde råde noget til at kaste sig ud i. Hvorfor så ikke bare sulte sig selv? Det er praktisk talt det man gør. Jeg synes på ingen måde der skal opfordres til sådan en kur.
Man opfordrer heller ikke til anoreksi. For mig er det næsten det samme.

lige et lille surt opstød herfra.
14 år14. november 2010 kl. 22:11
Jeg har aldrig hørt om den kur. Men den ser alsolut usund ud. Og min erfaring er, at hvis man taber jeg hurtigt, kommer kgérne lettere og hurtigere tilbage igen.
Plus, når man skræmmer kroppen med drastiske kure og sulte tilstande som den kur ser ud til at gøre, risikerer man at skade sit stofskifte (det er en af grundene til, at man ofte tager det tabte på igen).

Men hvis du beslutter dig for at gøre det, så vil jeg gerne læse om det. :o)

Jeg ville heller ALDRIG kunne holde til den kur. Jeg ville blive alt for sulten til at hænge sammen
14 år15. november 2010 kl. 08:41
det er jo ikk hastigheden som man tabt sin vægt med der gør at de tabte kg kommer igen. hvis man ikk passer på og ændrer madvaner bagefter, så kommer de netop igen. det er i hvert fald en go kur til at kick starte en bedre livsstil på.
14 år15. november 2010 kl. 09:41
Jeg snakker ud fra min egen erfaring. Og når jeg har tabt mig meget hurtigt af forskellige årsager, tager jeg det tabte på igen. Taber jeg mig langsomt, bliver det væk.
Det kan vel være forskelligt fra person til person
14 år15. november 2010 kl. 13:47

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });