kartoftler & blomkål

Du læser en tråd i debat > kost

kartoftler & blomkål
Hej allesammen
Jeg er med for første gang og sidder og skal til at indskrive mine måltider for i dag og opdager at der er ikke noget der hedder kogte kartofler og blomkål, hvad gør jeg så? ved godt det er lidt gammeldags at spise men det kan vi nu godt lide i familien og der kan da ikke være så mange kalorier i det når det kun er kogtog når jeg ikke spiser sovs.
14 år6. november 2010 kl. 19:41
re: kartoftler & blomkål
du slår det bare ind som rå varer. Altså inden det bliver kogt :)
14 år6. november 2010 kl. 19:44
Du skal bare være opmærksom på at energien i en kogt kartoffel er mindre end for den rå, fordi den kogte jo har optaget vand. Vej evt. kartoflerne (hele portionen) inden de koges og igen bagefter så kan du se forskellen og dermed regne ud hvad det svarer til i rå vægt.
Hvis du har spist 100g kogte kartofler og indtaster det som rå snyder du dig selv ;)
14 år7. november 2010 kl. 10:14
rå kartofler og kogte kartofler indeholder stort set de samme kcal. de optager næsten ingen vand som f.eks. ris og pasta.
14 år7. november 2010 kl. 11:09
I stedet for at skrive kogte kartofler skriver du bare

kartoffel eller blomkål så kan du vælge om det skal være uspec.rå eller... og jeg tror ikke kartofler suger specielt meget vand så der skulle ikke være den store forskel..

held og lykke med dit projekt

venlig hilsen

Tanja
14 år7. november 2010 kl. 22:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });