#1 af bruger slettet
Fyldte pandekager
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
Fyldte pandekager
Mine børn vil gerne have pandekager til aften i morgen. Normalt når de får pandekager laver jeg kødfyld til min mand og jeg og det vil jeg så også gøre i morge. Jeg er bare kørt lidt træt i det oksekødsfylv vi normalt får. Jeg plejer at stege oksekød sammen med løg, gulerødder og peberfrugter og så tilsætte koncentreret tomatpure og krydderier. Og så var det at jeg ville høre om der var nogle af jer som havde en god opskrift på fyldte pandekager og som måske havde lyst til at dele den her.
14 år3. november 2010 kl. 16:14
Needtochange (slettet)
re: Fyldte pandekager
Jeg laver ofte spinatfyld til pandekager, det smager superlækkert og er rigtig hurtigt at lave.
Du svitser først løg og evt. hvidløg i en gryde med en lille smule olie. Derefter kommer du frisk spinat i gryden (Der skal bruges rigtig meget) sammen med lidt vand og grøntsags-bouillon. Når spinaten er faldet sammen og blevet blød kan du tilsætte krydderier. Jeg bruger altid karry og salt, det smager bare godt. Men du kan selvfølgelig variere efter smag.
Skal det være rigtig lækkert tilsætter jeg lidt creme fraiche eller lignende.
God appetit :)
Du svitser først løg og evt. hvidløg i en gryde med en lille smule olie. Derefter kommer du frisk spinat i gryden (Der skal bruges rigtig meget) sammen med lidt vand og grøntsags-bouillon. Når spinaten er faldet sammen og blevet blød kan du tilsætte krydderier. Jeg bruger altid karry og salt, det smager bare godt. Men du kan selvfølgelig variere efter smag.
Skal det være rigtig lækkert tilsætter jeg lidt creme fraiche eller lignende.
God appetit :)
14 år3. november 2010 kl. 16:33
BIZY (slettet)
Kunne det være en mulighed at bytte oksekød ud med kylling. Steg fx en kylling filet og så riv kødet fra hinanden med 2 gafler og evt varme det lidt i ovnen.. Syntes det bliver lidt lækre end hvis man bare har skåret det i strimler og så steger det..
Og så fyld nogle lyn stegte grønsager i. fx en kål slags med noget fint strimlet rodfrugt. og så evt. krydder med paprika eller chili eller måske soja.
Og så fyld nogle lyn stegte grønsager i. fx en kål slags med noget fint strimlet rodfrugt. og så evt. krydder med paprika eller chili eller måske soja.
14 år3. november 2010 kl. 19:12
veile
"hvad med karrykål"
Rister noget karry i en stegegryde. svitses løg og til sidst tilsættes revet gulerod, finsnittet hvidkål og oksekød.
Der kan kommes chili i efter smag (jeg brug rød karrypasta)
og selvf. salt og peber.
Vi plejer at lave en kæmpe portion med et helt hvidkålshoved. Første aften spiser vi det med sennep og rugbrød til og anden aften kommer resten så i pandekager.
Det minder lidt om fyldet i forårsruller.
Rister noget karry i en stegegryde. svitses løg og til sidst tilsættes revet gulerod, finsnittet hvidkål og oksekød.
Der kan kommes chili i efter smag (jeg brug rød karrypasta)
og selvf. salt og peber.
Vi plejer at lave en kæmpe portion med et helt hvidkålshoved. Første aften spiser vi det med sennep og rugbrød til og anden aften kommer resten så i pandekager.
Det minder lidt om fyldet i forårsruller.
14 år4. november 2010 kl. 07:24
veile
åh lige en detalje. Jeg bruner oksfarsen i en pande ved siden af.....
14 år4. november 2010 kl. 07:25
Fluffy82
lidt laks (enten fersk eller røget) til spinatfyldet ville helt sikkert være lækkert.
14 år4. november 2010 kl. 09:24
Tmcnte (slettet)
Vi plejer at få med laks eller kylling. og så masser salat...
14 år4. november 2010 kl. 13:12
bruger slettet
Det endte så med at jeg fik travlt og lavede oksekødsfyld alligevel. Men en anden gang vil jeg prøve nogle af jeres gode ideer, for ærlig talt så synes jeg det er godt med variation. Jeg synes nemt maden bliver for kedelig hvis det altid er de samme retter vi skifter imellem så tak for gode inspirerende forslag.
14 år6. november 2010 kl. 12:36