#2 af Bella74 (slettet)
Jule knas
Du læser en tråd i debat > kostBella74 (slettet)
re: Jule knas
Der er en der har lavet en side der hedder sukkerfrikager.dk han er også varsom med fedtet.
Det ser lækkert ud.
Det ser lækkert ud.
14 år31. oktober 2010 kl. 06:25
bruger slettet
Jeg har en masse gode fedtfattige opskrifter på juleknas, jeg skal nok skrive nogle af dem når jeg får dem gravet frem. Desuden har jeg nogle opskrifter på småkager med mindre fedt i end de normale, men fedtfattige bliver de ikke helt.
14 år31. oktober 2010 kl. 18:41
Sannew (slettet)
@ Bella: tak for henvisningen til de sukkerfri kager. Den sid ser spændende ud.
Og kalorieudregningen kan man jo selv lave ved at bruge mad-i-tal, så det er perfekt.
Jeg vidste det var en god ide at komme tilbage!
Og kalorieudregningen kan man jo selv lave ved at bruge mad-i-tal, så det er perfekt.
Jeg vidste det var en god ide at komme tilbage!
14 år1. november 2010 kl. 10:50
bruger slettet
Hej med jer.
Jeg ved ikke, om det er decideret juleknas, men jeg har i hvert fald en opskrift på nogle super lækre cornflakestoppe:
90 g ISIS Perfect Fit
50 g kakao
3 spsk vand
1/2 spsk olie
100 g ISIS Corn Flakes
Sådan gør du:
1) Tænd ovnen på 165 C (varmluft 150 C).
2) Bland Perfect Fit og kakao sammen i en kasserolle.
3) Tilsæt vand og olie, rør godt sammen og varm op ved middel varme i et par minutter.
4) Tag gryden af varmen og vend forsigtigt cornflakes i.
5) Lav små toppe med to skeer, og sæt dem på en bageplade med bagepapir.
6) Toppene sættes i ovnen i 8-10 minutter, så de bliver sprøde. Herefter afkøles de i køleskabet i cirka en time.
Der er til cirka 27 små toppe. En portion på tre toppe indholder 85 kcal og faktisk også en hel del fibre (11 g), fordi ISIS Corn Flakes indeholder mange fibre. Så man kan sagtens tillade sig at spise et par stykker, når alle de andre sidder og guffer marcipan:)
God fornøjelse med det!
/Louise (fra Isis)
Jeg ved ikke, om det er decideret juleknas, men jeg har i hvert fald en opskrift på nogle super lækre cornflakestoppe:
90 g ISIS Perfect Fit
50 g kakao
3 spsk vand
1/2 spsk olie
100 g ISIS Corn Flakes
Sådan gør du:
1) Tænd ovnen på 165 C (varmluft 150 C).
2) Bland Perfect Fit og kakao sammen i en kasserolle.
3) Tilsæt vand og olie, rør godt sammen og varm op ved middel varme i et par minutter.
4) Tag gryden af varmen og vend forsigtigt cornflakes i.
5) Lav små toppe med to skeer, og sæt dem på en bageplade med bagepapir.
6) Toppene sættes i ovnen i 8-10 minutter, så de bliver sprøde. Herefter afkøles de i køleskabet i cirka en time.
Der er til cirka 27 små toppe. En portion på tre toppe indholder 85 kcal og faktisk også en hel del fibre (11 g), fordi ISIS Corn Flakes indeholder mange fibre. Så man kan sagtens tillade sig at spise et par stykker, når alle de andre sidder og guffer marcipan:)
God fornøjelse med det!
/Louise (fra Isis)
14 år9. november 2010 kl. 14:11
så derfor vil jeg lige hører om der er nogle der har nogle gode opskrifter på julebag (vanillekranse, havergrynskugler, ect.) det må dog ikke indholde rosiner eller dadler. ellers er jeg ikke så kræsen. for det må da ku lade sig gøre at finde nogle opskrifter så man kan tillade sig en småkage i jueln til kaffen uden at der er 100 kcal i den. :D