#2 af bruger slettet
Hvilken slankekost når man ammer?
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
re: Hvilken slankekost når man ammer?
Jeg har googlet det og det ser ud til at du som ammende forbrænder 500 kalorier mere om dagen, end du ville have gjort normalt. Det er forholdsvis meget, så det skal du huske på når du taster maden ind her,
14 år28. oktober 2010 kl. 06:59
bruger slettet
Og så glemte jeg lige at skrive at du i din profil sætter kryds ved om du ammer, så programmet kan tage det med i sine beregninger, når du taster ind.
14 år28. oktober 2010 kl. 07:00
ld81 (slettet)
Egentlig frarådes det at man taber sig mere end 1 kg om måneden når man ammer, da mælken kan risikere at blive for tynd, og motionerer man meget kan mælken komme til at smage forkert - et eller andet med mælkesyre som kan gå i mælken.
Nå, men jeg ammer altå også selv og vil også gerne tabe mig. Desværre er dette program ikke indrettet til at tage højde for at man ammer selvom man vinger det af.
Det jeg gør er at jeg spiser sundt og fedfattigt og meget protein og undgår slik og kager. Kaloriemæssigt spiser jeg det jeg normalt burde, så det er faktisk kun det amningen forbrænder jeg er i underskud. Og så går jeg nogle gode lange ture med barnevognen flere gange om ugen. Sådan har jeg tabt mig 3 kg om måneden de sidste 2 mdr.
Jeg ville også godt turde sætte kalorieindtaget lidt mere ned, men det synes jeg bare er svært, da jeg føler mig så sulten når jeg ammer. Så må jeg give den en ekstra skalle når amningen stopper, hvis jeg ikke har tabt mig tilstrækkeligt.
Men på denne måde har jeg ikke mærket nogen reaktioner på min datter (som er knap 4 mdr).
Jeg håber du kan bruge det til noget, og held og lykke med vægttabet.
Nå, men jeg ammer altå også selv og vil også gerne tabe mig. Desværre er dette program ikke indrettet til at tage højde for at man ammer selvom man vinger det af.
Det jeg gør er at jeg spiser sundt og fedfattigt og meget protein og undgår slik og kager. Kaloriemæssigt spiser jeg det jeg normalt burde, så det er faktisk kun det amningen forbrænder jeg er i underskud. Og så går jeg nogle gode lange ture med barnevognen flere gange om ugen. Sådan har jeg tabt mig 3 kg om måneden de sidste 2 mdr.
Jeg ville også godt turde sætte kalorieindtaget lidt mere ned, men det synes jeg bare er svært, da jeg føler mig så sulten når jeg ammer. Så må jeg give den en ekstra skalle når amningen stopper, hvis jeg ikke har tabt mig tilstrækkeligt.
Men på denne måde har jeg ikke mærket nogen reaktioner på min datter (som er knap 4 mdr).
Jeg håber du kan bruge det til noget, og held og lykke med vægttabet.
14 år29. oktober 2010 kl. 11:44
biologi c
spis normalt , men undgå jordbær og vindruer.
14 år1. november 2010 kl. 06:45
Jeg vil gerne tabe mig 24 kg., og håber på at nå mit mål senest d.26.marts, dvs. om 21 uger.
Som helt teenager tabte jeg mig 17 kg., men med tiden kom de stille og roligt tilbage + lidt ekstra.
Efter mit første barn for 3 år siden tabte jeg mig 13 kg., men efter en svær tid på jobbet kom de meget hurtigt tilbage +5 kg. ekstra.
Nu har jeg så fået endnu et barn, og nu vil jeg gerne tabe mig igen, og denne gang håber jeg at kunne holde det, så jeg regner med at bruge Madital i laaaang tid endnu indtil jeg har lært selv at styre min vægt.
Men forskellen fra de andre vægttab og denne gang er, at jeg nu ammer, så jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gøre det uden det går ud over amningen/modermælken.
Nogle gode råd?