Sulten sent om aftenen!?

Du læser en tråd i debat > kost

Sulten sent om aftenen!?
Her til aften bemærkede jeg, at jeg er ret så sulten, selvom jeg føler at jeg har fået rigeligt med mad? Kan det være fordi at jeg ikke har fordelt maden godt nok i løbet af dagen?
Jeg stod op klokken 7, tog lidt havregryn med mælk og spiste det til morgenmad. Jeg spiste igen klokken 9:30, 1 grov ruffel med hamburryg, og spiste igen 11:30, en skål salat med lidt pasta. Efter skole trænede jeg fra klokken 15:00-17:00, styrketræning primært, og kom hjem og drak omkring 40g protein pulver. Klokken 18:30 spiste jeg en kyllingefillet, og har siden fået 2 stykker rugbrød og 1 pærer, og jeg er stadig ekstremt sulten?
Jeg synes jeg har fået meget mere mad end jeg plejer, og er alligevel sulten og jeg gider ikke spise så sent..
Er en normal fyr på 178 cm og 72kg? Studerer i skole, så laver intet fysisk hårdt udover fitness.
14 år25. oktober 2010 kl. 23:51
re: Sulten sent om aftenen!?
Prøv at spise nogle kulhydrater efter træningen. Det stimulerer også optagelsen af protein.

I det hele taget ville jeg sørge for at indtage alle næringsstoffer i alle måltider og ikke adskille det så meget.
Du får næsten heller ikke noget fedt. Lidt fedt er godt, men for lidt er skidt - selv kan jeg blive voldsomt sulten hvis jeg ikke får fedt nok. Spis helst af det sunde fra f. eks. nødder, fed fisk eller avocado.

Fra 11:30 til træningen er slut, uden mad er ikke ideelt for træningsudbyttet. Spis gerne et moderat måltid ca. 2 timer før hvis det er nuligt - helst med kødpålæg/æg og 1 glas mælk til, så kroppen har tilgængeligt protein i sig under træningen.. Ellers flyt 15 gram af din proteinshake til lige før træning (går ud fra at det er hurtigt optageligt valleprotein). Hvis du før protein før træning, kan du sagtens nøjes med 25-30 gram efter.
14 år27. oktober 2010 kl. 23:11

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });