#2 af bruger slettet
Erstatning for rasp?
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
re: Erstatning for rasp?
Den var svær ;-)
Mit umiddelbare bud, er at det kan du ikke. Glutenfrie bruger majsmel, andre der gerne vil have fiberindholdet bruger rugmel, men der er ifl. min kalorietabel ligeså mange kulhydrater i begge dele som i rasp.
Hvad er det du skal have "raspet"??
Mit umiddelbare bud, er at det kan du ikke. Glutenfrie bruger majsmel, andre der gerne vil have fiberindholdet bruger rugmel, men der er ifl. min kalorietabel ligeså mange kulhydrater i begge dele som i rasp.
Hvad er det du skal have "raspet"??
14 år18. oktober 2010 kl. 08:28
bruger slettet
Ja, det er lidt et bøvl... Men sådan noget som karbonader/krebinetter, farserede porrer osv... Har lidt overvejet om man kan bruge knust cornflakes?
Det er måske lidt forkert at skrive kulhydreater, for det er faktisk sådan noget som mel, lyst brød, pasta, kartofler osv...
Det er måske lidt forkert at skrive kulhydreater, for det er faktisk sådan noget som mel, lyst brød, pasta, kartofler osv...
14 år18. oktober 2010 kl. 11:03
bruger slettet
Man kan sagtens panere i cornflakes, men havregryn og rugmel er også godt, hvis man gerne vil have flere fibre.
14 år18. oktober 2010 kl. 12:31
bruger slettet
Tak for svar...
Det vil jeg prøve så... :o)
Det vil jeg prøve så... :o)
14 år18. oktober 2010 kl. 14:56
Lovely
Jeg bruger at finthakke mandler i en minihakker og panere i det- giver en god smag - og er meget kulhydratfattigt. Giver til gengæld masser af de sunde olier
Prøv fx at panere i finthakkede mandler blandet med groft rugmel, karry, salt og peber og lidt "tørt" sødemiddel. Bruger inderfileter fra kyllinger (og bilder ungerne ind, at det er hjemmelavede nuggets!!)
Lovely
Prøv fx at panere i finthakkede mandler blandet med groft rugmel, karry, salt og peber og lidt "tørt" sødemiddel. Bruger inderfileter fra kyllinger (og bilder ungerne ind, at det er hjemmelavede nuggets!!)
Lovely
14 år19. oktober 2010 kl. 07:50
bruger slettet
Uhmm... Det lyder også lækkert, det skal da helt klart prøves... Tak Lovely...
14 år19. oktober 2010 kl. 08:44
silentgirl (slettet)
jeg er selv på sådan en kur og har tabt mig rigtig meget, men mit råd er at du kan knuse nogle flæskesvær som erstatning, der er næsten ingen kulhydrater i.
14 år20. oktober 2010 kl. 22:16
mrs credible (slettet)
den bedste erstatning er at droppe panering helt og holdent.
jeg ved godt at det betyder du skal til at forholde dig komplet anderledes til en del af de retter du tilbereder, men det vil lønne sig i sidste ende.
panering er jo ikke livsnødvendigt, mere bare en gammel vane...- er det ikke præcist dem vi er her for at ændre?
jeg ved godt at det betyder du skal til at forholde dig komplet anderledes til en del af de retter du tilbereder, men det vil lønne sig i sidste ende.
panering er jo ikke livsnødvendigt, mere bare en gammel vane...- er det ikke præcist dem vi er her for at ændre?
14 år29. oktober 2010 kl. 23:58
Hvad kan jeg bruge i stedet...?