#2 af Superlakridsen (slettet)
Mellemmåltider og frokost der overlever skoletasken
Du læser en tråd i debat > kostSuperlakridsen (slettet)
re: Mellemmåltider og frokost der overlever skoletasken
Jeg går selv i skole og har madpakke med :-)
bag eller køb nogle lækre fedtfattige og kostfibrefyldige madpakkeboller og put noget kyllingebryst (f.eks fra tulip eller pålækker), salat, agurk og måske noget Miracle Whip minium i :-)
Så har du da i hvertfald en god sandwich til frokost!
bag eller køb nogle lækre fedtfattige og kostfibrefyldige madpakkeboller og put noget kyllingebryst (f.eks fra tulip eller pålækker), salat, agurk og måske noget Miracle Whip minium i :-)
Så har du da i hvertfald en god sandwich til frokost!
14 år11. oktober 2010 kl. 21:20
bruger slettet
Jeg bruger proteinkuren, som kan hentes gratis fra Ude og Hjemme til inspiration - der er nogen rigtig gode fyldte madbrød med skinke.
14 år12. oktober 2010 kl. 00:03
Louise J (slettet)
Har du et link til den proteinkur? :)
14 år12. oktober 2010 kl. 08:30
JK91
14 år12. oktober 2010 kl. 20:25
ditteFeen (slettet)
hej :) jeg bruger selv det her ciabattabrød til min 14åriges madpakke...hun er meget aktiv og meget madpakkekræsen...men det her brød går rent ind og så er det billigt :)
300 gram hvedemel
300 gram grahamsmel
½ liter lunkent vand
2 tsk salt
15 gram gær
det hele mosles sammen - dejen skal være meget klistret - dækkes med film og sættes til langtidshævning i køleskabet...mellem 6 og 12 timer afhængigt af hvad man har tid til
uden at røre mere i dejen hældes den ud på bagepapir på en bageplade - deles i 2 - drysses med lidt mel og sættes i ovnen med det samme
brødene bages ved max temperatur (275 eller hvad ovnen kan trække) i 8 minutter...derefter skrues ovnen ned på 200 og brødene bager færdigt i 15 min - brødene køler af på rist
brødet kan spises med det samme eller skæres i madpakkestykker og kyles i fryseren
jeg spicer selv brødet op med hvad der er i køleren og skabene...soltørrede tomater- oliven i små stykker - spegepølse - skinke - kylling...ja alt muligt - og brødet er lige så godt med morgenmadspålæg på eller ristet gnubbet med hvidløg som tilbehør til supper eller forretter:)
jeg bager altid 2 omgange og putter portionsstørrelser i fryseposer som min datter hiver ud af fryseren om morgenen, så er brødet klar og dejligt til frokost :)
go fornøjelse :)
300 gram hvedemel
300 gram grahamsmel
½ liter lunkent vand
2 tsk salt
15 gram gær
det hele mosles sammen - dejen skal være meget klistret - dækkes med film og sættes til langtidshævning i køleskabet...mellem 6 og 12 timer afhængigt af hvad man har tid til
uden at røre mere i dejen hældes den ud på bagepapir på en bageplade - deles i 2 - drysses med lidt mel og sættes i ovnen med det samme
brødene bages ved max temperatur (275 eller hvad ovnen kan trække) i 8 minutter...derefter skrues ovnen ned på 200 og brødene bager færdigt i 15 min - brødene køler af på rist
brødet kan spises med det samme eller skæres i madpakkestykker og kyles i fryseren
jeg spicer selv brødet op med hvad der er i køleren og skabene...soltørrede tomater- oliven i små stykker - spegepølse - skinke - kylling...ja alt muligt - og brødet er lige så godt med morgenmadspålæg på eller ristet gnubbet med hvidløg som tilbehør til supper eller forretter:)
jeg bager altid 2 omgange og putter portionsstørrelser i fryseposer som min datter hiver ud af fryseren om morgenen, så er brødet klar og dejligt til frokost :)
go fornøjelse :)
14 år12. oktober 2010 kl. 20:55
Er så super dårlig til at finde på nogle lækre mellemmåltider og noget godt til frokost der overlever en dag i skoletasken.
Er desuden ret frugt forskrækket, så frugt er mere eller mindre udelukket, bortset fra nogle få ting.
Så har I nogle gode forslag til mellemmåltider og frokost til en frugt forskrækket / kræsen pige :) Det må gerne være billigt (er jo på SU)
Byder alle forslag velkommen med kyshånd.