Foreslå en ret med: laks

Du læser en tråd i debat > kost

Foreslå en ret med: laks
Ahh så springer jeg også selv på laksen, og man skal vel selv starter med at dele en, så here goes:

Plain and simple laks i ovnen igen med inspiration fra køleskabets forskellige grønsager og en lille dåse kokosmælk hen over, i ovnen til det ser færdigt ud - det smager himmelsk - og er ikke mindst rigtig hurtigt at lave - det passer sig selv! :)
14 år9. oktober 2010 kl. 08:55
re: Foreslå en ret med: laks
Uhm laks...
Den foretrukne herhjemme er en lakseside (kan ofte købes i netto på frost).
Lægges på staniol, godt med friske krydderurter på og så lidt hvidvin ved.
Pakkes i staniol og i ovnen - eller på grillen som er bedre!!
Serveres med fuldkornspasta og wok grønt. Hollandaise sauce til dem der kan tåle det :-) Ikke mig!!
14 år9. oktober 2010 kl. 09:19
Jeg har ikke min egen opskrift på det, men LAKSELASAGNE! :D Det er virkelig noget af det lækreste. Kan laves med spinat og andet grønt og en mager sovs.
Og man kan finde en masse fedtfattige versioner af det hvis man googler ordet lakselasagne.
Det er virkelig noget jeg kan anbefale, tror det er en af mine absolutte livretter.
14 år9. oktober 2010 kl. 17:31
Min bedste lakseopskrift er simpelthen en lakseside (med skind), som smøres på kødsiden (altså den uden skind) med rød pesto - og så lige en tur på grillen. Det smager bare mums. Det kan selvfølgelig også laves i ovnen, men der er bare noget med det grill. En lakseside kan lægges direkte på grillristen på skindsiden, men det kan være en god ide med indirekte varme, da der nemt går ild i det fedt, som smelter af laksen.
14 år11. oktober 2010 kl. 11:18

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });