Hvad kan jeg bruge mornay sauce til?

Du læser en tråd i debat > kost

Hvad kan jeg bruge mornay sauce til?
Ja, overskriften siger egentligt det hele. Jeg har en rest mornay sauce efter at have lavet en genial fiskelasagne her til aften. Da jeg bor alene og allerede har lavet lasagne til to måltider, er jeg ikke så meget for at lave det igen. Jeg ved dog ikke, hvad mornay sauce ellers kan bruges til? Det er, som I nok kan gætte, ikke noget, jeg bruger særligt tit.

Så jeg håber meget, at I har nogle gode (og sunde) forslag

På forhånd tak for hjælpen :D
14 år6. oktober 2010 kl. 19:21
re: Hvad kan jeg bruge mornay sauce til?
Jeg ved ikke hvor sundt dette forslag er, men godt smager det! Og så er det hurtigt at lave ;-)

Fuldkornspasta
Bacon/Pølser/Skinkestykker/kyllingestykker osv. (altså bare én af delene!)
Mornay sovs
og så kan man altid supplere med nogle grøntsager (har vi dog ikke prøvet....)

Kog pastaen
Varm kødet og mornay sovsen hver for sig
og bland det hele sammen til sidst :-)!

Det er genialt!
14 år6. oktober 2010 kl. 19:38
... til gratinering af kartofler i ovn.
... til at blande i supper og gryderetter.

og sådan noget i den stil.
Dybest set er det en bechamel sauce, - bare med ost.

Uhmmm... velbekomme :)
14 år6. oktober 2010 kl. 20:17
Har aldrig smagt eller set mornay sauce andre steder end i lasagne.

Der er muligvis andre opskrifter hvori det kan anvendes, men jeg må indrømme at mit svar må være: smid det langt væk, det er 100% tomme og meget fedende kalorier! xD

Ved godt at mange er imod at smide mad ud, men ved ikke helt om jeg vil betegne mornay sauce som mad.. Hvis jeg skal være ærlig tror jeg at det er noget af det værste man overhovedet kan spise :-)

Men self skal der jo være plads til at synde, men så synes jeg heller ikke at man skal camouflere det i 'sunde' alternativer, hvis man virkelig vil være sund, så holder man sig fra mornay'en og spiser den en dag hvor man har 'sparet sammen' kaloriemæssigt til at synde lidt.

Knus :-)
14 år6. oktober 2010 kl. 21:42
Kogt pasta + blomkål og andre grønsager, evt skinke osv i et ildfast fad - blandes med mornaysauce og gratineres med ost - i ovnen i 30-35 min. Det smager fremragende - men klart ikke en specielt sund spise hehe
14 år7. oktober 2010 kl. 12:01

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });