#1 af gothic queen (slettet)
ondt i hovedet pga for lidt mad?
Du læser en tråd i debat > kostgothic queen (slettet)
ondt i hovedet pga for lidt mad?
jeg bliver ved med at få ondt i hovedet når det bliver eftermiddag.. kan det være fordi jeg spiser for lidt?
14 år6. oktober 2010 kl. 17:20
bruger slettet
re: ondt i hovedet pga for lidt mad?
Man kan sagtens få ondt i hovedet af sult så ja, er du da i et meget stort underskud?
I så fald kan det jo være at du skal sætte det lidt op eller spise nogle flere mellemmåltider.
Hvad spiser du på en normal dag?
I så fald kan det jo være at du skal sætte det lidt op eller spise nogle flere mellemmåltider.
Hvad spiser du på en normal dag?
14 år6. oktober 2010 kl. 18:23
gothic queen (slettet)
på en normal dag spiser jeg: morgenmad: et æble eller en gulerod
mellemmåltider: et knækbrød med smør, eller en gulerod
frokost: en salat eller et stykke rugbrød med æg.
aftens mad: 100 g kylling og en salat, eller fedtfattig suppe(200 g)
mellemmåltider: et knækbrød med smør, eller en gulerod
frokost: en salat eller et stykke rugbrød med æg.
aftens mad: 100 g kylling og en salat, eller fedtfattig suppe(200 g)
14 år6. oktober 2010 kl. 18:43
bruger slettet
Når du spiser så lidt så er det nærliggende at tro at din hovedpine skyldes at dit blodsukker er alt for lavt.
14 år6. oktober 2010 kl. 19:01
bruger slettet
Ja. Du spiser alt, alt for lidt. Hvad siger madital at dit kalorieindtag ligger på?
Du skal sørge for at få nok til at dække dit basalstofskifte (madital udregner dette for dig, står under 'info' på oversigten, men kan også regnes hvis du ganger din vægt med timer i døgnet da det er hvad man brænder på én time i hvilende tilstand, dvs fx 60kg x 24 = 1440kcal i mit tilfælde)
De fleste læger og diætister anbefaler ikke at man går under 1200kcal dagligt på en slankekur, uden at kontakte sin læge da det kan være skadeligt, især hvis det foregår i en længere periode.
Derudover kan det give forstyrrelser i hjernen, der kan give én en større risiko for at udvikle spiseforstyrrelser, derfor er det en rigtig dårlig idé at begynde at underspise. Tag det fra én der har prøvet det ;)
Alt held og lykke til dig! :-)
Knus
Du skal sørge for at få nok til at dække dit basalstofskifte (madital udregner dette for dig, står under 'info' på oversigten, men kan også regnes hvis du ganger din vægt med timer i døgnet da det er hvad man brænder på én time i hvilende tilstand, dvs fx 60kg x 24 = 1440kcal i mit tilfælde)
De fleste læger og diætister anbefaler ikke at man går under 1200kcal dagligt på en slankekur, uden at kontakte sin læge da det kan være skadeligt, især hvis det foregår i en længere periode.
Derudover kan det give forstyrrelser i hjernen, der kan give én en større risiko for at udvikle spiseforstyrrelser, derfor er det en rigtig dårlig idé at begynde at underspise. Tag det fra én der har prøvet det ;)
Alt held og lykke til dig! :-)
Knus
14 år6. oktober 2010 kl. 21:36
gothic queen (slettet)
madital siger at min krop ska ha 1485 kcal, men den siger jo osse at jeg ska ha min. 502 kcal i underskud, så hvis det ska trækkes fra de 1485 er der jo ikk meget tilbage...
så ka jeg sku bedre forstå jeg har kvalme og er svimmel hele tiden...
så ka jeg sku bedre forstå jeg har kvalme og er svimmel hele tiden...
14 år7. oktober 2010 kl. 08:53
Fluffy82
Nu bliver jeg lidt i tvivl om det var dig der stillede kalorie-spørgsmålet et andet sted, men anyway: Når madital siger du skal have min 1485 kcal SKAL du have det lige gyldig hvad for at din krop skal fungere. Hvis du holder dig på 983 (1485-502) kan jeg godt forstå hvis du ikke føler dig på toppen!!
De 502 du skal have i underskud er i forhold til den forbrændte energi. Dvs den ekstra energi der udregnes udfra dit aktivitetsniveau samt evt motion.
Hvis du taster ind skal du bare gå gå efter en glad smiley... den accepterer hverken for meget eller for lidt ;0)
De 502 du skal have i underskud er i forhold til den forbrændte energi. Dvs den ekstra energi der udregnes udfra dit aktivitetsniveau samt evt motion.
Hvis du taster ind skal du bare gå gå efter en glad smiley... den accepterer hverken for meget eller for lidt ;0)
14 år7. oktober 2010 kl. 13:35