mad der mætter!

Du læser en tråd i debat > kost

mad der mætter!
har i nogle gode råd til hurtig mad, der mætter meget? jeg spiser typisk müsli til morgenmad, rugbrød eller salat til frokost og når jeg kommer hjem fra skole får jeg enten rugbrød eller bare nødder med rosiner, men jeg føler mig meget tom i maven, og uoplagt til sport og alt andet ):
14 år24. september 2010 kl. 23:14
re: mad der mætter!
For mig er det helt klart kød der mætter mest. Feks kyllingebryst, svinemørbrad, fedtfattigt oksekød.
14 år25. september 2010 kl. 08:13
Jeg synes at frugt mætter rigtig meget - lige bortset fra æbler faktisk. En stor pære og et par fuldkornskiks er noget af det jeg foretrækker inden træning, fordi det ligger rimelig let i maven men alligevel giver mæthed og energi.
Ellers synes jeg at grønsager mætter fint, fx en halv pose frostgrønt med noget kylling til, det kan holde mig mæt en hel dag nærmest.
Yoghurt synes jeg også mætter rigtig meget. Det fylder meget i maven uden at give specielt mange kalorier. Især hvis du vælger en mager version som cheasy eller jogging.
Og så husk at drikke nok, for væske kan også holde en mæt i længere tid end hvis man ikke får nok at drikke.

14 år25. september 2010 kl. 09:37
Mad og mad, hvis man kan lide det mætter Nupo virkeligt meget, og det har totalt erstattet min morgenmad.

Jeg plejer at tage et glas Nupo Cacao eller Jordbær hvor jeg har blended det med primært isterninger i stedet for vand, og så smidt en halv banan i. Mætter LÆNGE, og smager som en milkshake!
:-)
14 år25. september 2010 kl. 10:07
Hvad med at spise noget havregryn eller bedre havregrød - jeg synes det mætter rigtig godt. Jeg laver det i microovnen og så kun med vand, det er super nemt. Nogle gange putter jeg kanel i og så spiser jeg det med mælk på og evt. noget sødemiddel.

Du kan også snuppe nogle gulerødder til at supplere din frokost med - umiddelbart mætter rugbrød jo godt, men maven mangler måske lidt fylde - så er gulerødder gode synes jeg. Og så selvfølgelig drikke godt med vand eller sukkerfri saftevand til.
14 år25. september 2010 kl. 13:30
proteiner : bønner, linser, kikærter, fisk og fedtfattig kød!
14 år26. september 2010 kl. 15:36

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });