Protein shakes!

Du læser en tråd i debat > kost

Protein shakes!
Hej Alle
Jeg dyrker meget sport og har derfor overvejet at begynde at drikke nogle protein shakes. Men jeg er ikke sikker på effekten af brugen af disse og hvad de præcis gør ved kroppen? Tager man på af dem, taber man sig af dem eller hvad er det præcis de gør?
Har blot hørt at det skulle være godt for musklerne. Håbede at i måske kunne hjælpe mig :-)
14 år14. september 2010 kl. 22:20
re: Protein shakes!
Hejsa.

Protein shakes er til for genoprette protein balancen i musklerne efter hård træning. Hvis du er motionist og ikke dyrker høj intensitets træning er det ikke en nødvendighed at drikke protein shakes. Hvis du derimod dyrker hård sport og styrketræning kan det være en god ide. Du kan dog lige så godt spise eller drikke alm. mad lige efter træning. Hvis du skriver din vægt og kan jeg skrive hvor meget protein og kulhydrat du skal have for den optimale restitution.

Men generelt tager du hverken på i kg. eller taber dig af protein shakes - det kommer helt an på dit daglige behov og indtagelse som alle andre dage :-)

Håber det hjælper dig lidt.
14 år15. september 2010 kl. 11:07
re: Protein shakes!
Proteinpulver er ikke noget mirakelmiddel. Det er bare en høj koncentration af protein fra valle (mælk).

Som med alt andet taber du dig, hvis dit samlede energiindtag er laver end din forbrænding - og omvendt.

Proteinpulver kan bruges som et tilskud, hvis man via sin kost ikke indtager nok protein. Hvor vidt du gør det ved jeg ikke. Det afhænger af hvad du spiser, og hvad målet med din træning er.
14 år19. september 2010 kl. 01:22

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });