Frugt? Hvor meget spiser I?

Du læser en tråd i debat > kost

Frugt? Hvor meget spiser I?
På det sidste har jeg prøvet at skære ned på mit sukker indtag, både angående alm. sukker, kunstigt sukker og frugtsukker.
Almindeligt sukker og kunstigt sukker har ikke været så svært at gøre noget ved, det er mere alt den frugt. Jeg er vidst det, man kan kalde frugtafhængig.. Har været oppe og spise 10 + stykker om dagen, men prøver at holde mig til helst 2-3 stk nu (Hvilket er lidt af en kamp)

Jeg er bare i tvivl om, hvor mange stykker frugt, det er mest hensigtsmæssigt at spise om dagen, så nu ville jeg spørge jer.. :)
Hvor mange stykker frugt spiser I om dagen?
14 år14. september 2010 kl. 13:48
re: Frugt? Hvor meget spiser I?
I forhold til de 8 kostråd som jo siger 600 g frugt/grønt om dagen, og hvor cirka halvdelen skal komme fra henholdsvis frugt og grønt, ja så passer 2-3 stk jo meget godt, alt efter hvor meget hver enkelt vejer selvfølgelig :)

Jeg selv spiser cirka 3 om dagen.
14 år14. september 2010 kl. 15:43
Jeg synes også 2-3 lyder fornuftigt, forresten har motion-online lavet et bud på 7nye kostråd, det kan da være det kan gi lidt inspiration:
(et forældet link til motion-online.dk er blevet fjernet)
14 år14. september 2010 kl. 19:25
Hmm spiser cirka 2-3stk pr dag også. Kommer lidt an på størrelsen. Hvis det er små frugter som blommer, så kan jeg godt spise 5-6stk.
Og det sker da også tit at jeg køber en bakke vindruer og sætter den hele til livs i løbet af en eftermiddag.
Men generelt forsøger jeg at spise et stykke frugt til min morgenmad og et stykke til frokost :-)

Tror godt at man kan få for meget frugt, da der jo også er kalorier og frugtsukker i frugt. Hvis ma gør plads til det i kalorieberegningen så burde det vel ikke skade vægttabsmæssigt, men spiser man uhæmmet frugt uden at tage hensyn til kalorier, så kan det jo nemt komme op og dække det halve eller mere af ens kaloriebehov :-)

14 år14. september 2010 kl. 20:00
Ja det var lige præcis det, mit frugt og grønsagsindtag kom til at fylde halvdelen af mit kcal indtag, så der ikke var plads til så meget andet..
Men tak for jeres svar, smiler.
14 år15. september 2010 kl. 09:45
Hvis du er så glad for frugt og grønt, skulle du måske overveje at blive "rå". De spiser kun frugt og grønt, og spiser jo så meget mere end 10 om dagen.
14 år18. september 2010 kl. 12:19
Lige i øjeblikket spiser jeg faktisk ikke frugt. Det bliver altid for gammelt for mig. Derimod spiser jeg meget grønt, især det grove
14 år22. september 2010 kl. 17:44
Jeg spiser 3-4 stk frugt om dagen. Frugt er meget sundt, så du kan roligt spise 10 stk om dagen.
14 år4. oktober 2010 kl. 21:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });