- Bananer, nødder og rosiner??

Du læser en tråd i debat > kost

- Bananer, nødder og rosiner??
Er det rigtig, at banener, nødder og rosiner har et eller andet i sig, som på en eller anden måde gør det sværere, at tabe sig, når man spiser det?

14 år22. august 2010 kl. 09:33
re: - Bananer, nødder og rosiner??
Jeg ved ikke om de har et eller andet i sig, men man kan hurtigt blive snydt da de har et højere kalorieindhold end man umiddelbart regner med, og end eget andet frugt har....
14 år22. august 2010 kl. 21:06
re: - Bananer, nødder og rosiner??
Jeg kender ikke til at nogle af de varer direkte skulle modarbejde et vægttab, men som en allerede har sagt er der et højere kalorieindhold end man nok lige forventer. Rosiner tror jeg indeholder en del sukker.

Men lige nøjagtigt nødder har faktisk en god virkning på vægttabet idet de indeholder det gode fedt. Jeg lånte på et tidspunkt en bog på biblioteket - mener den hed noget i retning af "Når mor er på skrump", hvor de som mellemmåltid brugte bla. en lille håndfuld nødder. Og denne talte ikke rigtigt med i regnskabet. De skrev at de første 50 g nødder/kerner var "gratis", da de havde en tilsvarende positiv indflydelse på forbrændingen eller noget i den stil.

Min tanke med varerne er at man godt må spise det, men skal være opmærksom på kalorieindholdet.
14 år26. august 2010 kl. 10:31

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });