Portionsstørrelser?

Du læser en tråd i debat > kost

Portionsstørrelser?
Jeg har fundet en hjemmeside der fortæller en smule om den 'almindelige' portionsstørrelse, men der er kun listed få ting.

Men nu står jeg og skal have pitabrød til aften..

Hvordan gør man så?

Jeg har ingen anelse om hvad der er for lidt, for meget eller passende??

Er der nogen der kan hjælpe?
14 år16. august 2010 kl. 16:41
re: Portionsstørrelser?
Hej Miss Lulu
Af Madital kan du lære pr. erfaring hvad god portionsstørrelse er for netop dig. Slutresultatet du indtaster skal jo ende med det rette antal kalorier. Så for en der motionerer meget er der måske plads til lidt større portioner end for en som mig der ikke rokker ret meget med ørerne. Jeg må modere mine portioner lidt.
Pitabrød til aften indebærer at jeg feks sparer bollen væk fra morgenmaden eller rugbrødet fra frokosten, eller nøjes med det halve til morgen og det halve til frokodt, i forhold til hvad jeg plejer. Så er der råd til en pita bolle om aftenen. grønt fyld i pitaen er nemt nok ifølge Madital skal du jo op på 600 g grønt, så bare vælg hvad du har lyst til at putte i. Hvis du har spist feks 150 g grønt til din frokost så har du råd til 450 til pitaens fyld. Kødfyld, prøv med ca. 70 - 100 g. Men ret dig efter hvad din Madital indtastning lærer dig.
Hvis du er hjemme kan du jo veje alt præcist, hvis man er ude må man tage det lidt på øjemål og erfaring.
Håber du forstår min forklaring.
Hilsen Solv.
14 år16. august 2010 kl. 17:37

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });