Mild udrensning

Du læser en tråd i debat > kost

Mild udrensning
Jeg er ret skeptisk overfor diverse kure, men efter at havde levet ekstremt usundt i det seneste stykke tid, ville jeg høre om der var nogle, som lå inde med en god kostplan, hvis man gerne vil give sin krop lidt ro. Jeg er ikke ude efter et vægttab, men jeg mangler lidt inspiration til en udrensningskur.
I de sidste par dage har jeg fået deciderede "ædeflip", og jeg tror det kunne være en god løsning at prøve noget helt andet end min normale kost. Nogen der har nogle ideér?
14 år9. august 2010 kl. 02:51
re: Mild udrensning
En god hvileperiode for kroppen:

Undgå
hvede
mælkeprodukter
kød (ikke fisk)
sukker
te
kaffe
salt
tobak
alkohol
animalsk fedt

Sørg dagligt for
Motion på lavt anstrengelsesniveau 2 x 45 min dagligt
8 - 16 dl vand
En håndfuld blåbær
Urtete på fennikel, ingefær eller kamille før og efter måltiderne
Masser af krydderurter
Et glas frugt- eller grønsagssaft
Spis morgenmad baseret på proteiner, spis godt til frokost og blot et let aftensmåltid
Gå tidligere i seng
Før morgenmad indtag saften af en halv citron og samme mængde olivenolie blandet sammen: stimulerer galdeproduktionen.
Tag tilskud af fiskeolie.

Ovenstående er essensen af en 4-ugers plan fra bogen Mad er medicin af Pierre Jean Cousin (kan fås på biblioteket). Planen følges 4 uger, og er inddelt i trin: drik først grønsagssaft og gå tidligt i seng fra 2. uge; motion, citronsaft/olivenoliebanding og fiskeolietilskud kommer først på fra 3. uge.

Jeg synes at man lige så godt kan gøre det hele fra dag 1. Men det kommer jo an på, om man fx er stærkt afhængig af kaffe - så kan man få bivirkninger fra afgiftningen.

Tag ikke let på motionen: Der frigøres syre fra muskler og fedtvæv, som motionen hjælper ud af kroppen gennem udåndingsluft og sved.
14 år9. august 2010 kl. 11:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });