Svært at få fedt nok.
Du læser en tråd i debat > kostanne51
re: Svært at få fedt nok.
Kender det godt. Men hvad med lidt hørfrø til morgenmaden (også godt for fordøjelsen) og pinjekerner og avocado til salaten. Avocado giver mange fedtstoffer. Held og lykke med vægttabet.
14 år6. august 2010 kl. 06:51
bruger slettet
Jeg har det ligesådan, døjer med en sygeligt lav fedt% på 11,8 og den medfølgende mangel på menstruationscyklus og jeg prøver også at få mere fedt ind i kosten. Meget sværere end man skulle tro synes jeg. Jeg kan ikke tåle nødder og kan ikke fordrage ting som mayonaise eller olier/dressinger/saucer.
Det jeg forsøger mig med er mørk chokolade og tørret frugt og fed fisk som laks og ørred. Men ved ikke rigtig om det virker. Syntes at avocadoen er en god idé, den havde jeg glemt eksisterede! Men avocado kan jo bruges til tusind ting, så det vil jeg også anbefale.
Det jeg forsøger mig med er mørk chokolade og tørret frugt og fed fisk som laks og ørred. Men ved ikke rigtig om det virker. Syntes at avocadoen er en god idé, den havde jeg glemt eksisterede! Men avocado kan jo bruges til tusind ting, så det vil jeg også anbefale.
14 år6. august 2010 kl. 10:02
Liesen (slettet)
Tak for ideerne. Jeg kan også rigtig godt lide advokado men syntes tit jeg er blevet skuffet over kvaliteten af dem man køber + at jeg har lidt svært ved at nå at få sådan en brugt. Man må jo heller ikke få for meget af den :) Vil prøve med pinjekernerne. Tror endda jeg har nogen i skabet :)
14 år6. august 2010 kl. 21:57
SiriS (slettet)
Hvad med at lave smørepålæg af avocadoen (eller af en rest)? Kom det i en lille lufttæt beholder, så kan du have det i 2-3 dage.
Avocado smørepålæg
Godt modne avocado moses med en gaffel, smages til med citronsaft, salt og friskkværnet peber og tilsættes finthakket løg (gerne rødløg).
Avocado smørepålæg
Godt modne avocado moses med en gaffel, smages til med citronsaft, salt og friskkværnet peber og tilsættes finthakket løg (gerne rødløg).
14 år7. august 2010 kl. 14:58
Liesen (slettet)
lyder godt. Det må jeg hellere prøve :)
14 år7. august 2010 kl. 21:34
mettekh (slettet)
en god ide er at lade avocado stenen/kernen blive i den del man ikke spiser så kan den godt holde sig... og ligeledes hvis du laver mos/smørepålæg af avocado lad kernen ligge sammen med.
14 år26. august 2010 kl. 12:40
Har nogen andre gode forslag??? :)