Sushi og kcal.indhold??

Du læser en tråd i debat > kost

Sushi og kcal.indhold??
Jeg elsker sushi, og er godt klar over at de hvide ris med eddike og sukker ikke er verdens bedste, når man er på diæt. Men hvor kan man finde ud af, hvor mange kcal der er i sådan en gennemsnitlig gang sushi? Dem fra supermarkedet kan jeg ikke bruge - køber altid fra en sushi bar, og syntes at det man køber i supermarkedet nærmest kun består af ris, hvor der er mere fisk i det andet.

Håber der er nogen der kan hjælpe?
14 år5. august 2010 kl. 11:56
re: Sushi og kcal.indhold??
Jeg kan sende dig nogle opskrifter på sushi. Dem plejer jeg at bruge, når jeg har købt sushi på sushi bar.
14 år5. august 2010 kl. 12:41
Du kan lave din sushi selv. Jeg køber aldrig mere sushi, det er alt for dyrt, og så smager det meget bedre når man selv laver det.

Du kan samtidig bedre styre hvad du putter der i. Det må også gøre det meget nemmere at regne kalorieindholdet ud.

Til sushi opstart skal du bruge:
- 1 bambusmåtte 25 kr.
- 1 pose sushi ris 22 kr.
- tang 20 kr. (for 10 breve)
- Det der specielle eddike, 45 kr.

Så skal du bare købe det du gerne vil have i :)

Du kan gå ind og kigge på min blog.
forkatten.wordpress.com inde under blandet. Der har jeg lagt billeder ind af min aller første gang jeg lavede sushi selv. Det ligner noget værre makværk, men smagte skønt.

Kig forresten nogle videoer på youtube om hvordan du laver risene, der er lidt en teknik man skal lære, men det er nemt!

Jeg håber selvfølgelig du vil prøve dig frem, jeg har ihvertfald fundet ud af at det er vildt sjovt, og jo bedre jeg bliver til det jo sjovere bliver det :)
14 år5. august 2010 kl. 14:32
Jamen, jeg har skam selv ofte lavet sushi, men nu er det bare sådan, at jeg imorgen skal til et arrangement med min datter, hvor vi skal have noget takeaway at spise, og lige i den situation, ville det jo være rart, at kunne købe noget take away som ikke ødelagde hele diæten. Da vi begge er vilde med sushi, tænkte jeg at det var en god løsning. Men hvis man nu regner med at der i en 9 stk.box er ca 4-500 kcal, mon det så er helt ved siden af?
14 år5. august 2010 kl. 15:00
Jeg får ni stk til ca 630 kcal. Jeg har sendt dig de opskrifter jeg bruger. De ligger under mad > dine varer opskrifter > øverst på siden. Du skal klikke på dem for at aktivere dem.
14 år5. august 2010 kl. 15:38
Jeg har regnet med 30 - 35 g pr. stk
14 år5. august 2010 kl. 15:38
Hej

Nu er jeg selv ret vild med sushi, og du skal i gennemsnit regne med mellem 40 og 70 kalorier per styk. Men tjek denne hjemmeside ud, de har nemlig regnet det ud for de enkelte slagt. fatlossschool.com De første tal er for en hel rulle, men lidt længere nede står det per styk.
14 år5. august 2010 kl. 16:23
Hey Tak rdrd for sushi :-)
14 år5. august 2010 kl. 21:34
det var så lidt:-)
14 år6. august 2010 kl. 08:07

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });