Kostplan der er nem og som virker - Værsgo'!

Du læser en tråd i debat > kost

Kostplan der er nem og som virker - Værsgo'!
Jeg har med stor succes brugt "Madital" da jeg skulle tabe mig efter min anden fødsel. Dengang, for 2 år siden, tabte jeg mig 7 kg på 5 uger, ved at spise ud fra nedenstående kostplan + svømning.

Nu har jeg lige et par feriekilo jeg gerne vil af med, og hopper derfor bare på samme kostplan igen, da den er nem og jeg ved den virker.

Tænker at der måske er andre der kan have glæde af den, og sætter den ind her:

Planen er lavet udfra hvad jeg godt kan lide, men er baseret på 300 kcal. til hvert hovedmåltid (Morgenmad, frokost og aftensmad) og 100 kcal til til hver af de 3 mellemmåltider (Formiddag, eftermiddag og aften) og lander derved på ca. 1200 kcal. dagligt. Den harmonerer ret godt med smiley'erne, men kan dog ligge lidt lavt i fedt-indtag.

Morgenmad:
50 g. mysli
100 g./1 dl. minimælk
100 g./1 stk æble eller pærer

Formiddag:
30 g./1 skive rugbrød
50 g./ 1/2 banan som pålæg
Vand

Frokost:
Salat af
50 g./1 tomat
50 g. peberfrugt
50 g. agurk
10 g. balsamicoedikke eller fedtfri dressing
+ 50 g. fetaost, 50 g. avocado og 50. kogt pasta (ialt 281 kcal)
eller + 50 g. grønne bønner, 50 g. kogt æg og 50 g. tun i vand (ialt 248 kcal)
eller + 50 g. kylling, 50 g. stegt bacon og 50 g. pasta (ialt 293 kcal)
eller + 50 g. laks, 50 g. pasta, 50 g. oliven og 50 g. broccoli (ialt 270 kcal)
eller + 50 g. a 38 (m. lidt hvidløg) og 100 g. falafel (ialt 303 kcal)
Vand

Eftermiddag:
1/2 rugfel
10 g. friskost minimum eller fedtfattig leverpostej
Lidt agurk
Vand

Aftensmad:
200 g. tilberedte grøntsager
50-100 g. ris/kartofler/pasta e.l.
50-100 g. kød/fisk/fjerkræ e.l.
Vand

Aften:
Hjemmelavet smoothie af f.eks.
50 g. frosne jordbær
50 g. frosne hindbær
50 g./ 1/2 banan
50 g./ 1/2 dl. minimælk

Jeg har forsøgt at holde mængderne i indholdet i måltiderne på 50 eller 100 g. da det er nemmest at huske når jeg står og skal lave maden. Jeg bytter lidt ud en gang imellem, hvilket er nemt at regne ud her på Madital, da måltiderne bare skal holde sig inden for de 300/100 g. kcal.

Spørg endelig hvis du har spørgsmål til madplanen - hilsen Karen
14 år3. august 2010 kl. 21:08
re: Kostplan der er nem og som virker - Værsgo'!
Åh, du er min redning, for jeg smutter konsekvent MEGET op i kcal, men med din madplan på hånden er jeg bedre rustet til mit vægttab :) Tusind tak Kaffen ...
14 år3. august 2010 kl. 22:36
Jeg prøvede at indtaste 50 g bacon, 50 g kylling og 50 g pasta (fuldkorn) og fik det til 380 kalorier ? :s

Tørsteger du alt kødet?
14 år4. august 2010 kl. 08:02
Jeg bruger gerne lidt god rapsolie til at stege kød i, da resten af familien også spiser med, men det er så lidt olie at jeg faktisk ikke plejer at taste det ind.

Laver desuden en del gryderetter og ovnretter med fisk eller kød samt en masse grøntsager - mit krav er at de skal ligge på under 100 kcal pr. 100 g. alt inkl. hvilket gør at jeg enten kan spise en stor portion eller tage flere gange, og det er nemt at taste ind her i programmet.
14 år4. august 2010 kl. 14:24
@ Gaiajo
Havde ikke set dit øverste spørgsmål.

I min salatopskrift med bacon hedder det:
50 g. agurk = 5 kcal
50 g. bacon i tern, rå = 129 kcal
50 g. kylling, kød, rå = 66 kcal
50 g. Makaroni, spaghetti, kogt = 68 kcal
50 g. peberfrugt, rød, rå = 15 kcal
50 g. tomat, dansk, rå = 10 kcal
Ialt 293 kcal

Kan se i mit indlæg at jeg har skrevet stegt bacon. Kan det være det der gør forskellen?
14 år6. august 2010 kl. 13:31
Det er faktisk en rigtig god maade at goere det paa, Karen.

900 kcal er ogsaa hvad jeg tit kommer op paa, men jeg samler af og til det hele under et, saa jeg kan spise noget der er mere ... ehh ... "fyldigt", lol.

Din ide er bedre!

Tak for posting! ... '^L^,
14 år7. august 2010 kl. 20:15

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });