Kulhydrater

Du læser en tråd i debat > kost

Kulhydrater
Jeg er frygtelig afhængig af kulhydrater. Kan godt forstå folk synes det er svært at holde op med at ryge for det er godt nok svært for mig at afvænne mig selv fra sukker, slik, is, kage, hvidt brød, ris etc. Det påvirker humøret og en fysiske og psykiske velvære. Jeg ved godt man skal spise groft ligesom en alkoholiker sikkert ved det ville være bedre at drikke vand.

Hvad gør man ved afhængighed af noget der er overalt og let tilgengængelig?
14 år2. august 2010 kl. 03:34
re: Kulhydrater
Jeg ville starte med helt at lade være med at købe de ting, jeg har så meget nemmere ved at sige nej nede i supermarkedet end når jeg står derhjemme. Og det var det jeg gjorde da jeg skulle stoppe min afhængighed.

Hvis du har svært ved også at sige nej nede i supermarkedet synes jeg at når du skal købe ind så find ud af præcis hvad du mangler, skriv en indkøbsseddel, og så lade være med at afvige fra den indkøbsseddel.

Håber det kan hjælpe lidt :)
14 år2. august 2010 kl. 07:15

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });