#2 af bruger slettet
spørgsmål om Light-produkter
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
re: spørgsmål om Light-produkter
Hej Karin.
Min datter går til vægtkontrol på sygehuset og lægen fortæller her, at det er hjernen som bliver "snydt" til at tro den får sukker, når man spiser sødesoffer. Dvs, for folk som nemt bliver sukkerafhængige, er det et problem. De vil blive ved med at "crave" sukker, gerne det hurtige. Smagsløgene er en anden ting som bliver snydt. Det er endnu værre, for det er en ond cirkel man bliver ved med at bevæge sig i. Vi troede ikke helt på dettte i starten, men tog, som det første, saftevandet fra ungerne, trods det, at det var sukkerfri. I løbet af 1-2 uger havde de vænnet sig til vand og bad ikke om saft. Min søn spiser i dag havregryn uden sukker og sødemiddel. Han kan simpelthen ikke lide det.
Jeg håber det gav mening. Jeg er jo ikke fagperson, men har min egen logik ;o)
Hilsen Lone
Min datter går til vægtkontrol på sygehuset og lægen fortæller her, at det er hjernen som bliver "snydt" til at tro den får sukker, når man spiser sødesoffer. Dvs, for folk som nemt bliver sukkerafhængige, er det et problem. De vil blive ved med at "crave" sukker, gerne det hurtige. Smagsløgene er en anden ting som bliver snydt. Det er endnu værre, for det er en ond cirkel man bliver ved med at bevæge sig i. Vi troede ikke helt på dettte i starten, men tog, som det første, saftevandet fra ungerne, trods det, at det var sukkerfri. I løbet af 1-2 uger havde de vænnet sig til vand og bad ikke om saft. Min søn spiser i dag havregryn uden sukker og sødemiddel. Han kan simpelthen ikke lide det.
Jeg håber det gav mening. Jeg er jo ikke fagperson, men har min egen logik ;o)
Hilsen Lone
14 år30. juli 2010 kl. 07:29
karin1 (slettet)
re: spørgsmål om Light-produkter
Hej Lone,
Tak for dit svar :)
Det var lige præcis sådan jeg regnede med at det fungerede. Kan også mærke på mig selv at jeg jo blir ved med at søge det søde og "sukkeragtige" selvom man jo reelt ikke burde ha et fysisk "behov" for det.
Tak for dit svar :)
Det var lige præcis sådan jeg regnede med at det fungerede. Kan også mærke på mig selv at jeg jo blir ved med at søge det søde og "sukkeragtige" selvom man jo reelt ikke burde ha et fysisk "behov" for det.
14 år30. juli 2010 kl. 09:06
Jeg ved at der har været indlæg om dette tidligere, men jeg kan ikke finde dem nu. Jeg mener at have læst at kemien i kunstige sødestoffer kan have en eller anden effekt på blodsukker og muligvis på andre processer i kroppen, der gør at man om ikke ligefrem tager på, men så ihvertfald har sværere ved at tabe sig hvis man indtager det (kunstige sødestoffer).
Er der nogen der ved noget om dette, og kunne tænke sig at forklare mig det?
tak :)