Ny her, med PCO.

Du læser en tråd i debat > kost

Ny her, med PCO.
Hejsa,

Jeg fik igår konstateret PCO, og SKAL derfor tabe mig, og en hel del endda. Jeg ville hører om der er nogen der kender noget til at leve efter bogen "Spis Dig Gravid"'s principper. Jeg skal dog ikke være gravid, men fik anbefalet at leve efter disse principper... Så er der nogen der kender noget til den? Er der nogen der ligger inde med nogle gode opskrifter med kost der er efter denne bogs principper? Har læst mig frem til (har dog ikke fået købt bogen endnu) at kosten minder en hel del om Atkins kuren...

Knus
14 år23. juli 2010 kl. 22:42
re: Ny her, med PCO.
Velkommen til, vi er efterhånden en del herinde med PCO.

Jeg har en søster der har brugt principperne fra spis dig gravid, og hun begyndte hurtigt at tabe sig og blev også efter kort tid gravid. - så jeg er slet ikke i tvivl om at det virker.

Jeg har også selv skimmet bogen, men må sige at jeg kunne ikke leve efter den. Jeg duer ikke til så mange regler om hvad jeg må og hvad jeg skal. Et eksempel på dette er at man må ikke spise havregryn - havregryn er det eneste der kan holde mig oprejst om formiddagen.

Jeg har valgt at gøre lidt som jeg har lyst til, og jeg taber mig fint. Jeg prøver at leve efter mottoet: "alt med måde" istedet for, og foreløbigt har jeg tabt mig næsten 13 kg. Dette med udgangspunkt i de alm. kostråd som siden her også bygger på - så jeg kigger på mine smileyer for at se om jeg gør det rigtige.

Dette indlæg er ikke ment som en nedrakning af bogen, for jeg er som sagt slet ikke i tvivl om at det virker. Jeg vil foreslå dig at se om du kan låne bogen på biblioteket og få læst den igennem. Og så er jeg af den holdning at du skal tage det til dig som du følger at du kan bruge i din hverdag, sørg for at gøre det så nemt for dig selv som muligt. Og husk motionen, jeg har været med i et PCO forsøg for noget tid siden, hvor der var flere af deltagerne der efter 10 uger med regelmæssig motion fik regelmæssige menustrationer og hvor cysterne på æggestokkene var forsvundet.

Held og lykke med dit vægttab, og endnu engang velkommen til - du har fundet det helt rigtige sted her.
14 år24. juli 2010 kl. 00:06
re: Ny her, med PCO.
Hejsa
Jeg kan kun anbefale dig bogen.
Den indeholder de madvarer som du fremover må sætte tænderne i, hvis du skal tabe dig, samt holde din vægt.
Mit råd til dig er, at du skal finde et tidspunkt, hvor du ikke har store sociale arrangementer. Det tager nemlig nogle uger at få styr på de mange ting man må og IKKE MÅ.
Held og Lykke
14 år26. juli 2010 kl. 20:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });