Hej.
For meget protein er ikke skidt, men gavner heller ikke. Kroppen optager nemlig kun en vis mængde protein, og udskiller det den ikke har brug for. Smart funktion, ikke? :) Kulhydrater er meget vigtigt at få nok af, da de er med til at give din krop et overskud af energi. Det skal dog være de "rigtige" kulhydrater. Dvs. kulhydrater der forekommer naturligt i fødevarerne, såsom frugt og grønt. Så længe du holder dig fra alt det skidt med masser af tilsat sukker, er kulhydrater rigtig godt, og så får man som regel ikke for mange. Tilsat sukker kommer i form af slik, sodavand, mange færdige smoothies, og mange slags "tørret frugt". Håber det besvarer dit spørgsmål :) God dag
#2 af dsnielsen
Jeg sidder lige og indtaster min aftensmad, og opdager, at jeg faktisk når op på 33% protein idag, og er også kommet deropad de sidste par dage. Jeg spiser æg til morgenmad (spejlede hvider) og gerne en masse frosne bær med yoghurt.
Er det ikke bare bedre, at der er for meget protein, end for mange kulhydrater? Dem er jeg nemlig helt hysterisk med ikke at få for mange af.