Oksekarbonader... Hvor mange kcal?

Du læser en tråd i debat > kost

Oksekarbonader... Hvor mange kcal?
Jeg synes det er svært at bedømme hvor mange kcal jeg skal beregne efter følgende opskrift.:

500 g oksefars (10-12%)
1 æggehvide (bemærk blomme er udeladt)
2 dl rasp
Margerine til stegning
salt
peber

Der er masser af æggehvide og rasp tilbage, når jeg er færdig, så spørgsmålet er hvor meget der egentlig hænger ved, og hvor meget fedtstof paneringen suger på panden.

Er der en tommelfingerregel for paneringer man kan gå ud fra?
14 år5. juli 2010 kl. 15:29
re: Oksekarbonader... Hvor mange kcal?
Du vejer bare rasp og æggehvide inde du panerer, og vejer det igen når du er færdig og trækker tallene fra hinanden. Så ved du hvor meget du har brugt. Det samme kan du sådan set gøre med margerinen. Vej det inden du smidet det på panden og når du har stegt hælder du det resterende margerine i en skål på en vægt.
Alternativt kan du efter paneringen tilberede dem i ovnen, dryppet med lidt olie som du vejer.

mvh Wicked.
14 år6. juli 2010 kl. 10:09
re: Oksekarbonader... Hvor mange kcal?
Ja, selvfølgelig.... hvorfor tænkte jeg ikke så langt... kors i hytten...hehe

Tak for hjælpen :-)
14 år6. juli 2010 kl. 21:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });