Lækre, sunde smoothies!
Du læser en tråd i debat > kostsolakka
re: Lækre, sunde smoothies!
Hej,
skift den græske yoghurten ud med SKYR. Lavt indholt af fedt - 0,2 og højeste indhold af proteiner. Mætter mere (islandsk "yoghurt" - Thiese producerer bl.a. har set den i Irma og Brugsen.).
Vedr. grøntsager - alle "våde" grøntsager kan jo blendes. Synes dog, at tomaterne skal skoldes og skindet trækkes fra... måske også fjerne kernerne...
Tomat, løg, hvidløg, kold buljong = gaspacho... Har ikke eksperimenteret så meget med at komme mælkeprodukter i. Andet end til sund dressing til salater.
skift den græske yoghurten ud med SKYR. Lavt indholt af fedt - 0,2 og højeste indhold af proteiner. Mætter mere (islandsk "yoghurt" - Thiese producerer bl.a. har set den i Irma og Brugsen.).
Vedr. grøntsager - alle "våde" grøntsager kan jo blendes. Synes dog, at tomaterne skal skoldes og skindet trækkes fra... måske også fjerne kernerne...
Tomat, løg, hvidløg, kold buljong = gaspacho... Har ikke eksperimenteret så meget med at komme mælkeprodukter i. Andet end til sund dressing til salater.
14 år3. juli 2010 kl. 19:11
MSZ (slettet)
re: Lækre, sunde smoothies!
Jeg har en rigtig god opskrift på en lidt tungere smootie. Jeg bruger den selv som morgenmad og laver den aftenen i forvejen så den er lige til at hælde op når jeg kommer hjem fra morgenløbetur.
1 avokado
1 æble med skræl
3 spsk skyr (el græsk jogurt den fedtfattige)
300 ml æblejuice
et strø kardemomme eller en kapsel
1 tsk honning
15 pebermynteblade. (de kan købes som en lille busk du kan have stående udenfor)
Opskriften her er til 2 gange morgenmad. Der er ca 300 ml pr portion. Det gir lige knap 300 kalorier og mætter godt.
1 avokado
1 æble med skræl
3 spsk skyr (el græsk jogurt den fedtfattige)
300 ml æblejuice
et strø kardemomme eller en kapsel
1 tsk honning
15 pebermynteblade. (de kan købes som en lille busk du kan have stående udenfor)
Opskriften her er til 2 gange morgenmad. Der er ca 300 ml pr portion. Det gir lige knap 300 kalorier og mætter godt.
14 år4. juli 2010 kl. 19:49
... Jeres favoritter?