Lækre, sunde smoothies!

Du læser en tråd i debat > kost

Lækre, sunde smoothies!
Hejsa. Nogle som kender en god opskrift på sunde smoothies, det behøver ikke nødvendigvis kun være med frugt. Jeg laver selv en med frosne jordbær, en banan og lidt mælk el. græsk yoghurt, tilsat lidt vanilje - super lækker (og mættende) ! Men trænger til lidt inspiration til flere, gerne med lidt grøntsager i, det kunne være spændende at prøve ;)
... Jeres favoritter?
14 år3. juli 2010 kl. 13:48
re: Lækre, sunde smoothies!
Hej,
skift den græske yoghurten ud med SKYR. Lavt indholt af fedt - 0,2 og højeste indhold af proteiner. Mætter mere (islandsk "yoghurt" - Thiese producerer bl.a. har set den i Irma og Brugsen.).
Vedr. grøntsager - alle "våde" grøntsager kan jo blendes. Synes dog, at tomaterne skal skoldes og skindet trækkes fra... måske også fjerne kernerne...
Tomat, løg, hvidløg, kold buljong = gaspacho... Har ikke eksperimenteret så meget med at komme mælkeprodukter i. Andet end til sund dressing til salater.
14 år3. juli 2010 kl. 19:11
re: Lækre, sunde smoothies!
Jeg har en rigtig god opskrift på en lidt tungere smootie. Jeg bruger den selv som morgenmad og laver den aftenen i forvejen så den er lige til at hælde op når jeg kommer hjem fra morgenløbetur.

1 avokado
1 æble med skræl
3 spsk skyr (el græsk jogurt den fedtfattige)
300 ml æblejuice
et strø kardemomme eller en kapsel
1 tsk honning
15 pebermynteblade. (de kan købes som en lille busk du kan have stående udenfor)

Opskriften her er til 2 gange morgenmad. Der er ca 300 ml pr portion. Det gir lige knap 300 kalorier og mætter godt.
14 år4. juli 2010 kl. 19:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });