Let aftensmad: Kalkun i Cola

Du læser en tråd i debat > kost

Let aftensmad: Kalkun i Cola
Jeg fandt forleden denne ret på anjasopskrifter. Den smager himmelsk og er ekstremt kcal fattig.... ca 220 kcal pr portion (dertil skal lægges det salat man spiser til).

Det er enormt nemt at lave - et stykke kalkunbryst steges i ovnen i en gang barbeque sovs bestående af bl.a. cola og ketchup.
Man skal bare sørge for at bruge Cola Zero og Heinz Tomatketchup med mindre salt og sukker. Og så har jeg udeladt sesamfrø.

Ja, jeg ved det lyder underligt, men det er en ret min mand og jeg er ret begejstrede for, så jeg kan kun sige, prøv det! :-)

anjasopskrifter.dk

14 år25. juni 2010 kl. 09:31
re: Let aftensmad: Kalkun i Cola
DDV har også en opskrift der hedder kylling i cola. Der bruger man så ingefær og tabascosovs, sammen med sukkerfri cola og tomat ketchup. Sovsen smager ala sur/sød sovs.
14 år25. juni 2010 kl. 09:46
Hvad er DDV? (sorry.. jeg er lidt ny i dette forum)

Den opskrift jeg henviser til, indeholder også tabasco og ingefær. Så det er vel stort set samme opskrift...
14 år25. juni 2010 kl. 11:00
DDV= De Danske Vægtkonsulenter :)
14 år25. juni 2010 kl. 11:20
Ja, det er stort set den samme opskrift med undtagelse af sesamfrøene.
14 år25. juni 2010 kl. 14:00
En anden variation, er at bruge marinaden til spareribs.
Det er ikke så let, men det smager herligt. Især på grillen.
Kødet skal marinere ca 6 timer, evt natten over.
14 år27. juni 2010 kl. 19:40
LOL!!!... :-D

Den opskrift er naesten endnu mere spoejs end mit "Groen Lakrids", ikke mindst fordi man faktisk ikke kan smage cola'en. Det er et forsoeg paa at komme op med noget nyt, men ... hvis man ikke har noget imod ekstra coffein vil jeg da bare sige: Go for it and knock yourself out!, for det lyder da sjovt om ikke andet! ^^

... Okay, ketchup er maaske ikke det allermest naerende, og da slet ikke i forbindelse med at tabe sig. Men hvis der er raad til det i dit skema, saa ... ref. ovenstaaende...! :-)
14 år2. juli 2010 kl. 18:10
ywon, jeg sørgede for at der var råd den dag. Det var min søns fødselsdag og han havde bestilt det. Og jeg var nysgerrig efter at prøve, hvordan cola/ketchup-blandingen var til grillmad.
Bortset fra det, så kan man naturligvis sagtens bruge en mere mager udskæring, når man skal grille.
14 år2. juli 2010 kl. 20:16

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });