#2 af Foss (slettet)
Lækre sunde supper efterlyses
Du læser en tråd i debat > kostFoss (slettet)
re: Lækre sunde supper efterlyses
Måske kan du også bruge denne her :
Tomatsuppe
100 g løg
1 dåse hakket tomat
1 tsk oregano
1 tsk citronsaft
2 dl vand
salt
hvidløg, tørret
chilli efter smag
Løg hakkes og svitses.
Hæld tomat og krydderier ved, og kog til løgene er møre.
Blendes med stavblender. Suppler evt med ekstra vand.
Jeg plejer at komme lidt olivenolie og en rest kød i inden servering.
Det er en stor portion, så du bliver mæt.
Tomatsuppe
100 g løg
1 dåse hakket tomat
1 tsk oregano
1 tsk citronsaft
2 dl vand
salt
hvidløg, tørret
chilli efter smag
Løg hakkes og svitses.
Hæld tomat og krydderier ved, og kog til løgene er møre.
Blendes med stavblender. Suppler evt med ekstra vand.
Jeg plejer at komme lidt olivenolie og en rest kød i inden servering.
Det er en stor portion, så du bliver mæt.
14 år7. juni 2010 kl. 08:25
Mivsel (slettet)
det er godt nok ikke en af dem du søger, men løhsuppe smager super godt.
dk-kogebogen.dk
den er super let at lave og man kan bare bruge groft brød og fedtfattig ost - eller ingen brød og ost hvis man kan lide den sådan.
dk-kogebogen.dk
den er super let at lave og man kan bare bruge groft brød og fedtfattig ost - eller ingen brød og ost hvis man kan lide den sådan.
14 år7. juni 2010 kl. 09:16
trinegrue
Hej Kaela!
Jeg elsker også suppe og især karrysuppe!
Det er ikke rigtig en reel opskrift, men jeg plejer ofte bare at svitse en masse løg, gulerod, peberfrugt, æble, ananas, porre - hvad du ellers har i køleskabet. Og ellers tilføje minimælk, fedtfattig græsk yoghurt, vand, fedtfattig kokosmælk eller lignende og selvfølgelig en masse krydderier. Og så blender jeg bare det hele med stavblender. Det er nogle gange lidt grødet og underligt at se på, men smagen er der helt sikkert :)
Jeg elsker også suppe og især karrysuppe!
Det er ikke rigtig en reel opskrift, men jeg plejer ofte bare at svitse en masse løg, gulerod, peberfrugt, æble, ananas, porre - hvad du ellers har i køleskabet. Og ellers tilføje minimælk, fedtfattig græsk yoghurt, vand, fedtfattig kokosmælk eller lignende og selvfølgelig en masse krydderier. Og så blender jeg bare det hele med stavblender. Det er nogle gange lidt grødet og underligt at se på, men smagen er der helt sikkert :)
14 år7. juni 2010 kl. 11:40
Kaela
Tusind tak... Jeg tror jeg vil prøve tomatsuppen i aften. Den lyder nem og lækker :)
trinegrue hvor meget af hver ting putter du ca. i?
Løgsuppe er jeg desværre ikke så vild med, men ellers tusind tak :)
trinegrue hvor meget af hver ting putter du ca. i?
Løgsuppe er jeg desværre ikke så vild med, men ellers tusind tak :)
14 år7. juni 2010 kl. 12:33
trinegrue
Hej igen!
Jamen det er lidt hvad jeg har. Så er det måske et stort løg, en peberfrugt, 4-5 gulerødder, 1 porre og så ellers hvad man jo lige har. Et æble, en rest ananas. :)
Du kan bare kigge på opskrifter til sådan kylling i karry og så bare tilføje de grøntsager du kan lide. Og så bare karry og cayenne og chili i. Dejligt stærk og så sætter den slags jo gang i forbrændingen :)
Jamen det er lidt hvad jeg har. Så er det måske et stort løg, en peberfrugt, 4-5 gulerødder, 1 porre og så ellers hvad man jo lige har. Et æble, en rest ananas. :)
Du kan bare kigge på opskrifter til sådan kylling i karry og så bare tilføje de grøntsager du kan lide. Og så bare karry og cayenne og chili i. Dejligt stærk og så sætter den slags jo gang i forbrændingen :)
14 år7. juni 2010 kl. 14:47
Labepe (slettet)
Jeg fik lige en lækker Kokos/karry-suppe i går, og syntes faktisk ikke at det var så omstændigt. Du får den lige :)
2 fed hvidløg, 8 g smør, 1 spsk karry, 1 squash, 3 store gulerødder, 150g kartoffel, saften af en limefrugt, 1 spsk friskrevet ingefær, 1 spsk soya, 2 dl kokosmælk light, 5 del bouillonblanding (2 terninger og 500ml vand), salt og peber, 1 tsk flydende sød.
Hvidløg og smør svitses med karry. Squash, gulerødder og kartofler i fine tern tilsættes. Limesaft og ingefær kommes i. Soya, kokosmælk og oksefond tilsættes. Koges en halv time og blendes med 1dl vand og smage til.
Jeg fik en grov tortilla til, smurt med 30g philadelpiha light og drysset med persille. Til skal der 150g rejer, der både drysses på suppen og brødet... Uhhhm det er lækker og 1/4 af suppe plus et brød giver 400kcal og mætter RIGTIG godt :)
2 fed hvidløg, 8 g smør, 1 spsk karry, 1 squash, 3 store gulerødder, 150g kartoffel, saften af en limefrugt, 1 spsk friskrevet ingefær, 1 spsk soya, 2 dl kokosmælk light, 5 del bouillonblanding (2 terninger og 500ml vand), salt og peber, 1 tsk flydende sød.
Hvidløg og smør svitses med karry. Squash, gulerødder og kartofler i fine tern tilsættes. Limesaft og ingefær kommes i. Soya, kokosmælk og oksefond tilsættes. Koges en halv time og blendes med 1dl vand og smage til.
Jeg fik en grov tortilla til, smurt med 30g philadelpiha light og drysset med persille. Til skal der 150g rejer, der både drysses på suppen og brødet... Uhhhm det er lækker og 1/4 af suppe plus et brød giver 400kcal og mætter RIGTIG godt :)
14 år7. juni 2010 kl. 16:31
Kaela
Tusind tak folkens... jeg skal da i gang med at lave masser af lækre supper.
Karrysuppen vil jeg forsøge mig med på torsdag, når min veninde kommer på besøg :)
Karrysuppen vil jeg forsøge mig med på torsdag, når min veninde kommer på besøg :)
14 år7. juni 2010 kl. 18:14
riebech (slettet)
Jeg har et par gange lavet en graeskar/tomat suppe.
Et graeskar skaaret i tern
3 loeg i tern
chili
oregano
hvidloeg
Svitses i lidt olivenolie, derefter daekkes med vand og simrer til graeskaret er moert.
3-4 ds tomat haeldes ved og koges sammen.
Blendes og smages til med salt og peber.
Suppen kan evt roeres med lidt cremefraiche el. og den smager ogsaa godt med persille og fetaost smuldret i.
Det er en stor portion, men saa har man til flere dage :-)
Et graeskar skaaret i tern
3 loeg i tern
chili
oregano
hvidloeg
Svitses i lidt olivenolie, derefter daekkes med vand og simrer til graeskaret er moert.
3-4 ds tomat haeldes ved og koges sammen.
Blendes og smages til med salt og peber.
Suppen kan evt roeres med lidt cremefraiche el. og den smager ogsaa godt med persille og fetaost smuldret i.
Det er en stor portion, men saa har man til flere dage :-)
14 år13. juni 2010 kl. 15:02
Jeg elsker suppe og savner et par opskrifter på lækre fedtfattige (og helst også ikke alt for omstændige)supper.
Jeg søger primært efter:
Karrysuppe
Provence grøntsagssuppe
Minestronesuppe (Men helst uden spaghettien, det bryder jeg mig ikke om)