Lækre og lidt sundere kanelsnegle :)

Du læser en tråd i debat > kost

Lækre og lidt sundere kanelsnegle :)
Jeg er og har ALTID været meget glad for kanelsnegle, men jeg synes de er både for fede og for fyldt med sukker, så det er længe længe siden jeg har fået een, men nu har jeg prøvet at lave disse virkelig lækre kanelsnegle: arla.dk

Du kan sagtens putte lidt mere grov mel i, så de mætter bedre :) Hvis du lige giver dejen et lille skvæt citronsaft, så skal den nok hæve rigtig fint, selvom den indeholder meget grovmel. Jeg erstattede yderligere 75 gram af hvedemelet med rugmel.

Jeg er på sukkerfri kost, så sukkeret blev erstattet med birkesød.

Jeg fik lavet 22 kanelsnegle af portionen og der er gns. 120 kcal. pr. stk. (50 gram) så de er et super fornuftigt bud på en aftens snack :)
14 år3. juni 2010 kl. 22:28
re: Lækre og lidt sundere kanelsnegle :)
Uhm, de ser gode ud :-) Tak for tippet!!

For at undgå sukker/sødestof helt, har jeg med succes bagt "almindelige" kanelsnegle og blot skiftet fyldet ud med hakkede dadler og nødder. Det smager også godt :-)

Vh Karin
14 år4. juni 2010 kl. 08:11
man kan også komme æblemos med kanel i, det giver færre kalorier end dadler og nødder
14 år4. juni 2010 kl. 08:54
Dem jeg har linket til består primært af gulerødder i fyldet, så det bliver næsten ikke bedre :)
14 år4. juni 2010 kl. 17:18

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });