Vand/Væske indtag.

Du læser en tråd i debat > kost

Vand/Væske indtag.
I min oversigt over anbefalet dagligt vaeske-indtag er naevnt 1,5l.

Det er noget jeg foerst har lagt maerke til nu idag, eftersom jeg troede, jeg drak mere end rigeligt.

Jeg drak omkr. 1,5 til 2 liter vand dagligt, og saa er det oevrige (primaert decaf Kaffe og Zero Cola) ikke medtaget.
Men jeg fik problemer alligevel, idet min mave holdt op med at fungere. Det var ikke indtil jeg skrev et indlaeg og spurgte om raad, hvor manglende vand el. vaeske blev naevnt som mulig medaarsag, at jeg besluttede at drikke endnu mere for at se, om det kunne vaere det der havde skabt problemet. Og det lader virkeligt til at det var for lidt vand, der laa bag, for da jeg begyndte at drikke henved 3 liter vand (el. mere), kom der gang i sagerne, og jeg kan nu sige at problemet synes at vaere loest.

Hvad er saa grunden til at jeg skal drikke henved det dobbelte af det, der anbefales?

Umiddelbart er der kun en ting, som synes at have betydning: Jeg spiser meget fiber-rigt. Og da det er givet at flere fibre har brug for mere vaeske naar de fordoejes, konkluderer jeg at det er saadan det haenger sammen.

Det kunne vaere interessant at vide hvordan I andre har det med vaeske el. vand, saa her er et par spoergsmaal:

Er der andre som har lignende erfaringer?
Hvor meget drikker I generelt i loebet af en dag el. et doegn?
Drikker I vand udover andre former for vaeske?
Maaler I Jeres daglige vaeske-indtag, saa I er sikre paa at faa drukket nok?

Paa forhaand Tak for svar! :-)
14 år3. juni 2010 kl. 06:54
re: Vand/Væske indtag.
Det er lidt forskelligt hvad jeg drikker.. 1,5-2,5 ltr alt efter hvad jeg laver og hvor varmt det er :)
Der findes ekstremt meget fiber i frugt og grønt.. Er ikke sikker på det hænger sammen..
Det sjældent jeg drikker andet end vand.
Nej, jeg synes det er for besværligt :)
14 år3. juni 2010 kl. 15:11
Jeg drikker mellem 1,5 og 2 l dagligt. Jeg kender størrelsen på mine glas, og skriver det ind. Man kan også få for meget vand.
14 år3. juni 2010 kl. 23:52
Det er så en af de ting jeg er rigtig dårlig til!! De dage jeg er på arbejde går det fint men i weekenderne.....hmmm......der drikker jeg nok max. 1 liter væske, alt inklusive.

Men det har i hvert fald ingen indflydelse på min mave....har aldrig haft hård mave.

Forsøger dog at holde lidt styr på det, men det er sgu svært når man ikke føler sig tørstig.

Vh Karin
14 år4. juni 2010 kl. 08:15
Jeg drikker, når jeg er tørstig. Det er meget forskelligt hvor meget det bliver til men et sted i mellem 2 - 3 liter er det mest normale.
Da jeg ammede var jeg oppe på ti liter vand om dagen + en halv til en hel liter mælk, og var stadig tørstig, men kunne simpelthen ikke nå at drikke mere.
14 år4. juni 2010 kl. 08:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });