#2 af hotlips_dk (slettet)
Lækre salater
Du læser en tråd i debat > kosthotlips_dk (slettet)
re: Lækre salater
lidt salater
1.
kog et blomkål al dente. Rør 2% græsk yoghurt m hakket mynte, salt og peber. Skær den kolde blomkål ud og vend i dressingen.
2.
kog små grønne linser møre. steg bittesmå kartoffeltern hårdt til næsten færdige, tilsæt gulerod, hvidløg og hakket merian. køl alt af og bland med iturevet frisee salat, cherrytomat i både, salt og peber.
3.
skær julesalat, ell anden cikorie i kvarte ell 8.dele og læg rundt på et fad som solstråler. pynt med en ansjos i oliveolie på langs på hver, knuste valnødder og en tyk sennepsdressing ell cæsarsalat dressing zig-zagget over hver salat båd.
1.
kog et blomkål al dente. Rør 2% græsk yoghurt m hakket mynte, salt og peber. Skær den kolde blomkål ud og vend i dressingen.
2.
kog små grønne linser møre. steg bittesmå kartoffeltern hårdt til næsten færdige, tilsæt gulerod, hvidløg og hakket merian. køl alt af og bland med iturevet frisee salat, cherrytomat i både, salt og peber.
3.
skær julesalat, ell anden cikorie i kvarte ell 8.dele og læg rundt på et fad som solstråler. pynt med en ansjos i oliveolie på langs på hver, knuste valnødder og en tyk sennepsdressing ell cæsarsalat dressing zig-zagget over hver salat båd.
14 år31. maj 2010 kl. 13:12
KarinaHadsten (slettet)
Mmmm der kom lige lidt flere gode ideer, som jeg skal prøve. Og så kom jeg lige i tanke om en anden salat jeg lige har prøvet i weekenden.
Frisk ananas med forårsløb og mynte. Det var en dejlig frisk salat.
Frisk ananas med forårsløb og mynte. Det var en dejlig frisk salat.
14 år31. maj 2010 kl. 16:18
lilja (slettet)
Jeg er glad for en champignon salat. Den består blot af små champignon. Dressingen er en let yoghurt blandet med salt og peber, evt. lidt revet peberrod eller hvad man synes kunne været lækkert.
Bland de skyllede champignon med den rørte dressing - rigtig lækkert.
Bland de skyllede champignon med den rørte dressing - rigtig lækkert.
14 år31. maj 2010 kl. 18:57
DBK (slettet)
Hmm.. Er bedst til rå salater..
1: råkost. Plejer at rive gulerødder, æble og nogen gange rødbede. Så putter jeg lidt citron saft på, drysser med rosiner og solsikkekerner eller hørfrø.
2: Alt slags grøn salat, men brug mango og agurk til.
3: Traditionel salat, men med broccoli, det kan virkelig rede min dag.
4: Prøv at put lidt kidney/heste/mung osv bønner i en salat, det kan virkelig pifte den op synes jeg.
Ellers eksperimenter med dressinger? Jeg bruger egentlig ikke dressing, så jeg kender desværre ingen opskrifter på det :)
1: råkost. Plejer at rive gulerødder, æble og nogen gange rødbede. Så putter jeg lidt citron saft på, drysser med rosiner og solsikkekerner eller hørfrø.
2: Alt slags grøn salat, men brug mango og agurk til.
3: Traditionel salat, men med broccoli, det kan virkelig rede min dag.
4: Prøv at put lidt kidney/heste/mung osv bønner i en salat, det kan virkelig pifte den op synes jeg.
Ellers eksperimenter med dressinger? Jeg bruger egentlig ikke dressing, så jeg kender desværre ingen opskrifter på det :)
14 år1. juni 2010 kl. 21:13
SiriS (slettet)
Vandmeloner og pærer pifter op.
14 år3. juni 2010 kl. 23:48
bruger slettet
Icebergsalat med fintsnittede porrer og halve vindruer smager enormt godt og så er det tilmed hurtigt at lave.
Coleslaw lavet med et fedtfattigt mælkeprodukt er også godt.
Coleslaw lavet med et fedtfattigt mælkeprodukt er også godt.
14 år4. juni 2010 kl. 12:47
Så jeg kom i tanke om et par salater en mor havde med til et klassearrangement og prøvede selv at lave dem.
Den ene var en salat af spæde spinatblade med skiver af frisk mozarella og så brugte jeg cherrytomater i kvarter. Jeg krydrede let med oregano og lavede en dressing dertil med citronsaft, olie, hvidløg, salt og peber.
Den anden salat var med rucola, fennikel, blåbær og feta. Det var et fantastisk farvespil. Og den lidt stærke smag af rucola'en i kombination med det søde fra blåbær og den lakridsagtige smag fra fennikel. MUMS. Prøvede også dagen efter at lave den med jordbær og uden feta. Dressingen brugte jeg også til denne salat.
Det var nogle LÆKRE salater, som har været medvirkende til at jeg ikke har overspist i weekenden. God fornøjelse hvis andre skulle have lyst til at prøve dem og kom endelig med flere gode ideer til salater.