God fedfattigt opskrift på tomatsovs??

Du læser en tråd i debat > kost

God fedfattigt opskrift på tomatsovs??
Er der nogen der ligger inde med en god fedtfattig opskrift på tomatsovs?

knus trunte38
14 år30. maj 2010 kl. 15:50
re: God fedfattigt opskrift på tomatsovs??
Hvis jeg skal gøre den rigtig lækker så gør jeg noget i denne stil:

1 dåse hakket tomater
2 spk. soltørret tomater
1 lille løg
2 fed hvidløg
½ dl. rødvin
1 stk. okse/grønsags boullion terning
½ tsk. chilli
½ tsk. paprika
½ tsk. basilikum
1/4 tsk peber
lidt olie

Hak løg, hvidløg og de soltørret tomater fint.
Put lidt olie på panden og lad den varme op.
tilsæt chilien og der efter løg og hvidløg, når løgene er blevet klare, tilsætter på de soltørret tomater, lad det stege i ca. 1 minut.
tilsæt rødvinen og lad det koge hurtigt op,
tilsæt de hakket tomater, boullion terningen og krydderierne, skru ned for varmen og lad det simre i 15-20 minutter. smag til med salt.

Den er dejlig smagfuld :)
14 år30. maj 2010 kl. 17:10
Hej Noire

Tak for opskriften:-) Den vil jeg prøve:-P

knus trunte38
14 år30. maj 2010 kl. 20:15
Jeg bruger tit at koge nogle gulerødder og blende dem og putte dem i tomatsovs eller en kødsovs. Man kan faktisk slippe afsted med at putte rigtig meget blendet gulerod i inden det begynder at smage for meget af gulerod. På den måde kan man få gjort en sovs MEGET sund.
14 år31. maj 2010 kl. 11:04
uh ja bestemt, det gør jeg også selv, men tænkte at jeg ville komme med en "ren" tomatsovs, så kan man jo altid putte ekstra ting i efter smag :).
14 år31. maj 2010 kl. 13:09
Rigtige gode fif, jeg prøver mig lidt frem med noget forskelligt:-)

Tak for det:-P
14 år31. maj 2010 kl. 22:43
Jeg laver min tomatsovs noget i stil med Noire´s , men putter også lidt yoghurt i for at give den en cremet konsistens - nam nam :)

Prøv evt. at blende sovsen - de giver en flot struktur.

Andre gange putter jeg hønsebouillon og lidt kylling i små tern i sovsen og lader det stå i flere timer og simre, så bliver det virkelig guf !
14 år1. juni 2010 kl. 07:33
Jeg har lavet en i dag med løg, hvidkål, flået tomat, hvidløg, oregano fra haven, lidt citron, paprika, salt og peber og en rest søde kartofler, som jeg mosede med en gaffel og kom i. Til grov pasta og broccoli. Nam! (Og så et lille drys parmesanost).
14 år1. juni 2010 kl. 18:06

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });