#1 af Beate007 (slettet)
Jeg syntes vægten står meget stille på trods af meget lille kalorie indtag
Du læser en tråd i debat > kostBeate007 (slettet)
Jeg syntes vægten står meget stille på trods af meget lille kalorie indtag
hej, jeg har sølle 5 kg jeg gerne vil tabe fra 65 til 60kg, jeg syntes jeg spiser meget meget sundt for tiden løber 2-4 gange om ugen (10-25km) og den står meget stille i forhold at når jeg taster ALT ind så siger den jeg har underskud af kalorieindtag på 500-1500 om dagen. jeg er ikke i tvivl om at jeg sikkert mangler at spise en form for kost for at sætte lidt gang i forbrændingen.. jeg spiser mange grøntsager, lidt frugt lidt rugbrød osv - nogen gode råd????
14 år11. maj 2010 kl. 18:47
Noire (slettet)
re: Jeg syntes vægten står meget stille på trods af meget lille kalorie indtag
Det bliver lidt nemere at give råd hvis vi må se din dagbog :)
14 år11. maj 2010 kl. 19:00
bruger slettet
Sørg for at spise regelmæssigt, ca. 6-8 gange om dagen. Sunde fedtsyrer er vigtige for kroppen, måske spiser du for lidt fedt? eller bare for lidt kalorier generelt. Spis gerne lidt nødder, mørk chokolade, eller fed fisk hver dag. Og den stillestående vægt kan altså også godt have noget at gøre med alt det løb du dyrker.. husk at muskler vejer mere end fedt :)
14 år11. maj 2010 kl. 20:15
Beate007 (slettet)
noire: i må meget gerne se min dagbog..hvordan gør jeg det???? (totalt jomfru herinde)
der er dage hvor der er tastet meget lidt ind eller helemåltid mangler, det er ikke fordi jeg ikek har spist, men fx spist nogen der har været så besværligt/umuligt at taste ind..
cantbetouched: jeg spiser MANGE gange om dagen, men du har nok ret i det med fedt! kan bare ikke lige finde ud af hvilke madvarer jeg skal putte ind i min kost..
der er dage hvor der er tastet meget lidt ind eller helemåltid mangler, det er ikke fordi jeg ikek har spist, men fx spist nogen der har været så besværligt/umuligt at taste ind..
cantbetouched: jeg spiser MANGE gange om dagen, men du har nok ret i det med fedt! kan bare ikke lige finde ud af hvilke madvarer jeg skal putte ind i min kost..
14 år12. maj 2010 kl. 10:31
mia_duberg (slettet)
Jeg kan se på mit regnskab at jeg generelt får for lidt fedt i min kost, men så spiser jeg en lidt fed ost, f.eks. brie og får fedt derfra!
14 år12. maj 2010 kl. 12:12
bruger slettet
For at få de gode fedtstoffer, kan man lave en olie-eddike dressing til salaten. drysse en håndfuld nødder over salaten eller morgenmaden, eller bare spise en avokado.
Drikker du smothies, er der også plads til en skefuld olie deri.
Laks og toskelever har også godt med det sunde fedt.
Vh Karin
Drikker du smothies, er der også plads til en skefuld olie deri.
Laks og toskelever har også godt med det sunde fedt.
Vh Karin
14 år12. maj 2010 kl. 15:46
Beate007 (slettet)
tak for de fine råd, jeg prøver med et ostemad om eftermiddagen til grøntstængerne, syntes nu jeg gør de fleste af de ting i foreslår..
det kunne have været sjovt at få lavet en fedtmåling inden jeg startede så jeg kunne se om det var blevet mindre fedt og flere muller, jeg har nu altid løbet men nok givet den lidt ekstra gas på det sidste, syntes også blusen strammer lidt mindre selv om cm-målet viser det samme..... det er jo en videnskab!!!!
det kunne have været sjovt at få lavet en fedtmåling inden jeg startede så jeg kunne se om det var blevet mindre fedt og flere muller, jeg har nu altid løbet men nok givet den lidt ekstra gas på det sidste, syntes også blusen strammer lidt mindre selv om cm-målet viser det samme..... det er jo en videnskab!!!!
14 år12. maj 2010 kl. 17:27
Aj82 (slettet)
Hejsa
Har du overvejet at prøve at måle dig i stedet for? Har slev oplevet at jeg lige frem tog på selvom jeg spiste så sundt som det overhovedet er muligt, og det viste sig at være fordi jeg trænede så meget. Som der er nævnt tidligere, vejer muskler mere end fedt. Så prøv at mål dig om morgenen én gang om ugen, så finder du ud af om der er sket nogle ændringer :-)
Har du overvejet at prøve at måle dig i stedet for? Har slev oplevet at jeg lige frem tog på selvom jeg spiste så sundt som det overhovedet er muligt, og det viste sig at være fordi jeg trænede så meget. Som der er nævnt tidligere, vejer muskler mere end fedt. Så prøv at mål dig om morgenen én gang om ugen, så finder du ud af om der er sket nogle ændringer :-)
14 år12. maj 2010 kl. 18:27