Bacon før og efter i opskrift !

Du læser en tråd i debat > kost

Bacon før og efter i opskrift !
Jeg har i aften lavet karoffelmos , med bacon og løg .... men hvordan gør jeg lige når jeg vil taste det ind i opskrift ,?
Mosen er jeg ikke i tvil om , men baconen før og efter der er jo stor forskel , før vægt 800 , når det er tørstegt så er der 267 gr tilbage .... skal jeg bare taste den fulde mængde ind ?

Mvh 2hit
14 år11. maj 2010 kl. 18:37
re: Bacon før og efter i opskrift !
Jeg ville bruge en opskrift kaldet bacon, stegt.
Du taster før vægten ind. Når baconen er stegt, vejer du den afsmeltede fedt og trækker den fra.
Det er noget der giver en slem forskel.
Grunden til den mærkelige rækkefølge er, at så kan programmet finde ud af, hvad det er du får.
14 år11. maj 2010 kl. 18:49
Du kan trække fedt og vand fra. Altså veje det afsmeltede fedt og resten der er forsvundet må så være vand. Der er svinespæk i listen. Hvis du ikke lige kan finde ud af hvordan du skal taste det ind, så prøv lige at skrive hvad fedtet vejer, så skal jeg sende dig opskriften.
14 år11. maj 2010 kl. 18:52
Fedtet vejer 55 gr
14 år11. maj 2010 kl. 22:07
Værs'go

Ikke at det gjorde ret meget ved antal kalorier :-)
14 år11. maj 2010 kl. 23:21

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });