Detox

Du læser en tråd i debat > kost

Detox
jeg har de sidste 3 dag været på en detox. altså en udrensningskur.. det siges at alle har godt af det 1-2 gange om året, men dette var min første gang.... jeg forventer at gøre det igen hvert år efter jul og nytårstid og regner med kun at gøre det den ene gang om året når jeg nu har ændret livsstil og ikke lever så usundt mere....

jeg har gjort det for at rense min krop for affaldsstoffer....

en detox varer i 3 dage....
dag 1: spis kun frugt og grøntsager, men spis så meget du kan komme i nærheden af. drik rigeligt med vand
dag 2: spis kun vandholdigt frugt (melon, vindruer, kirsebær, nektariner, kiwi, ananas,jordbær osv) drik rigeligt med vand
dag 3: drik kun vand

den er rigtig hård specilet dag 3 men da det er den sidste dag er det til at klare....
husk at drik rigeligt med vand da det er det der skal gøre at det ikke kun er væske der forsvinder fra kroppen.

på de 3 dage tabte jeg 4,2 kg og mit mål er at de 3,5 kg skal holdes, men jeg ved jo godt at der også er røget en masse væske....

under min udrensning synes jeg også jeg har lært nye ting om mig selv... jeg tror jeg i fremtiden vil tackle sult på en anden måde... jeg har fundet ud af at man behøver ikke at være MÆT hver gang man spiser....

til sidst vil jeg lige understrege at man ikke må bruge det som en kur ligesom f.eks suppekuren men som en ren udrensning af ens affaldsstoffer....
14 år2. maj 2010 kl. 09:08
re: Detox
Jeg tager hatten af for at du kan klare en hel dag kun med vand og det var da et utroligt vægttab på så få dage.
Personligt så kan jeg ikke klare en dag kun med vand for så snart mit blodsukker bliver lavt bliver jeg gnaven og begynder at ryste, men måske to dage med frugt og grønt ville være overkommelígt.
14 år6. maj 2010 kl. 09:09
Jeg er nød til at høre lidt nærmere om dette da jeg håber det ville kunne hjælpe på noget uren hud.

Er der noget forskning på området?
Hvilke affaldsstoffer kommer ud?
Kan man forestille sig en større træthed disse dag?
Hvordan har du haft det kilomæssigt bagefter og har din krop reageret på kuren?

Jeg er ikke interesseret i væggtab ved dette men mere at få renset ud i affaldsstofferne som så kunne give et skub til fedt vægtabet..
14 år12. maj 2010 kl. 12:49
Jeg har ikke været på decideret detox, men har nu gennem 8 uger været foruden sukker, et meget lavt indtag af kulhydrater og sørget for at spise MANGE grøntsager og mange forskellige slags også. Jeg har fået en pænere hud, faktisk både en renere hud, men også en flot kulør i huden (ser bare mere sund ud) samt en masse ekstra energi :)
14 år13. maj 2010 kl. 21:45
Jeg har aldrig prøvet detox, og tror umiddelbart heller ikke det er noget for mig (kure uden havregryn duer ikke til mig ;-))

Nå men fandt lige disse links:

programmer.tv2.dk:forsker-advarer-mod-detox.html

ekstrabladet.dk

Og med hensyn til affaldsstoffer, så kommer de ud hver dag (eller hver anden, efter hvem du er). Affaldsstoffer er det kroppen ikke kan bruge til noget, så det kommer skam helt automatisk....også gennem huden i form af bumser, hvis du eks. spiser meget usundt fedt.

Så lever du efter de otte kostråd, vil det virke præcist som en detox kur......omend det måske tager lidt mere end tre dage, men det er i hvert fald sundere :-)

Vh Karin
14 år13. maj 2010 kl. 22:36
Tre dage på detox er til hver en tid sundere end tre dage med fastfood, slik og druk. :-) Det kan være en dejlig måde at tage et indre bad på, som virker både fysisk og mentalt igansættende på en ny og sundere livsstl.

Er i øvrigt enig i at kroppen er selvrensende, men det kræver jo dog at den ikke belastes over evne. Madital har lært mig at det ikke altid er nok at spise som man tror man har lært er sundt; det er en god idé at tjekke efter om det nu også stemmer.
14 år14. maj 2010 kl. 00:38
En udrensnings kur er da ikke at spise raw food i 2 dage.. :)
En udrensningskur af hele kroppen er at faste i flere dage. Omkring 7 tror jeg nok. Du skal drikke MASSER af vand og slappe af, slappe af og slappe af..
På 3 og 4 dagen kan der komme ret alvorlige symptomer, men ellers skulle det være smerte frit :)

rawquest.dk
14 år17. maj 2010 kl. 20:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });