#1 af bruger slettet
B12 osv-
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
B12 osv-
Jeg spiser ikke mælkeprodukter, men æg fra mine egne høns når de lægger æg, men hvor kan man få b12 fra ???som ikke er animalskt?
14 år28. april 2010 kl. 14:13
rdrd (slettet)
14 år28. april 2010 kl. 14:21
antihero (slettet)
re: B12 osv-
B12 er noget af det eneste som du ikke kan få på en vegansk kost. Men tror ikke at det er noget problem når du spiser æg.
14 år29. april 2010 kl. 20:10
rdrd (slettet)
Der skal 100 g æg til for at få anbefalet daglig dosis b12. Og 430 g æg for at få anbefalet daglig dosis af D-vitamin.
D-vitamin findes også kun i animalske produkter.
D-vitamin findes også kun i animalske produkter.
14 år29. april 2010 kl. 23:08
SiriS (slettet)
D-vitamin skal man heldigvis ikke bekymre sig om i sommerhalvåret.
14 år30. april 2010 kl. 08:39
bruger slettet
Næsten en trediedel af alle danskere får for lidt D-vitamin...
også om sommeren!!
ekstrabladet.dk
Faktisk er D-vitamin et af de vitaminer der er sværest at få, og især kvinder ville have godt af et tilskud året rundt.
D-vitamin fremmer optagelsen af kalk i vores knogler, og får vi for lidt D-vitamin kan dette føre til knogleskørhed på lige fod med kalkmangel.
Topscorerne af D-vitamin indhold er især fede fisk som laks og torskelever.
Så et tilskud D-vitamin er på sin plads hvis du er en af dem der ikke spiser fisk nok :-)
Vh Karin
ekstrabladet.dk
Faktisk er D-vitamin et af de vitaminer der er sværest at få, og især kvinder ville have godt af et tilskud året rundt.
D-vitamin fremmer optagelsen af kalk i vores knogler, og får vi for lidt D-vitamin kan dette føre til knogleskørhed på lige fod med kalkmangel.
Topscorerne af D-vitamin indhold er især fede fisk som laks og torskelever.
Så et tilskud D-vitamin er på sin plads hvis du er en af dem der ikke spiser fisk nok :-)
Vh Karin
14 år30. april 2010 kl. 09:07
rdrd (slettet)
re: Næsten en trediedel af alle danskere får for lidt D-vitamin...
desuden forbygger D-vitamin visse former for kræft, heriblandt mave tarm kræft.
Forskerene regner med at hvis man får 15 mikrogram om dagen, så er man "forsikret".
Anbefalet daglig dosis er i dag på 5 mikrogram og 7,5 mikrogram her på siden.
Personligt SKAL jeg bare have 15 mikrogram tilført hver dag efter jeg hørte de seneste undersøgelser.
Better safe than sorry!
Forskerene regner med at hvis man får 15 mikrogram om dagen, så er man "forsikret".
Anbefalet daglig dosis er i dag på 5 mikrogram og 7,5 mikrogram her på siden.
Personligt SKAL jeg bare have 15 mikrogram tilført hver dag efter jeg hørte de seneste undersøgelser.
Better safe than sorry!
14 år30. april 2010 kl. 11:20
vkolle
re: Næsten en trediedel af alle danskere får for lidt D-vitamin...
Om sommeren er 15-30 minutter i solen er nok mht. D-vitamin, så jer udenfor i frokostpausen.
14 år30. april 2010 kl. 11:46