Energibar.. Godt eller skidt..??

Du læser en tråd i debat > kost

Energibar.. Godt eller skidt..??
er der nogle som har erfaringer med engeribar..?? er det bedst før under eller efter træning og er det overhoved nødvendigt...???

håber i vil lægge nogle indlæg ind...
14 år22. april 2010 kl. 11:31
re: Energibar.. Godt eller skidt..??
Oftest er min erfaring at energibar er unødvendigt.
Jeg bruger det selv når jeg løbetræner......da jeg træner til marathon og derfor løber +20km af gangen.
Men når jeg træner 1-11/2 time i fitness center, så bruger jeg det ikke......så vil jeg hellere spise en banan eller noget efter træning.
14 år22. april 2010 kl. 14:28
Energibarer er lidt overvurderet, for man kan næsten ligeså godt æde en chokoladebar xD De er ret energifyldte og giver ikke rigtig andet end energi.. Så ville jeg personligt foretrække en proteinbar for at få noget til musklernes restitution efter træningen...

Der er andre veje til energi under træning, som kakro siger fx en banan eller noget i den stil - også et billigere alternativ :)
14 år23. april 2010 kl. 08:42
hej kakro man skal spise mørk chokolade, det er sundt at spise i gang imellem. man skal mare huske at røre sig så feder det ikke så meget. hilsen annie jørgensen
14 år23. april 2010 kl. 18:50
Når jeg har talt med ernæringskonsulenterne i de styrketræningscentre jeg har været på, har de alle sagt ,at energibare og langt de fleste protienbare mindede alt for meget om slik i deres opbygning til at de var smarte at indtage på en kur.
De råede mig til at spise frugt evt. som smoothie før og mælk eller en god grobolle med pålæg efter. Det har fungeret helt fint for mig og nej selvfølgeligt er de ikke nødvendige :)
14 år24. april 2010 kl. 20:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });