vægtfylde is

Du læser en tråd i debat > kost

vægtfylde is
Er der nogen som kender vægtfylden på vanille flødeis? Jeg har fået en portion til aften, men aner ikke hvad det vejer. Ved dog hvor stor en portion, altså liter jeg fik, men uden en vægtfylde kan jeg jo ikke omregne det.
14 år21. april 2010 kl. 23:25
re: vægtfylde is
Jeg mener at det er forskelligt afhængigt af isen men det plejer at stå på pakken.

Jeg mener at med de fleste is gælder der; 1000ml = 450g. Men is som ben&jerrys vejer meget mere.. der er forskellen fra ml - g meget mindre..
14 år22. april 2010 kl. 06:48
Nu er jeg uddannet mejerist og har også lavet flødeis under min uddannelse, vil sige det selvføldig afhænger at fedt % i den fløde der er brugt til at lave isen. Men som 1000 dreams skriver så er det nok et sted mellem 450-550g pr. Liter is... håber det hjælper lidt !
14 år22. april 2010 kl. 10:49
Tak jeg kiggede på en bøtte med is, som mindede om det jeg havde fået. Og kunne se jeg havde tastet al for stor mængde ind. tak for hjælpen.
14 år22. april 2010 kl. 14:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });