Et sært "problem" - manglende sult

Du læser en tråd i debat > kost

Et sært "problem" - manglende sult
Hejsa. Jeg er en 27 årig pige som igennem den sidste tid har styrketrænet en del for at kunne bestå en større fysisk prøve. Denne styrketræning blev fuldt op af en masse protein (og dertilfølgende kcal). Nu er målet nået og jeg vil gerne smide et par af de 5 kg jeg har fundet. Det i sig selv er ikke et problem.

Mit problem bestå i al sin enkelthed i manglende sult. Mens jeg prøvede at tage på var jeg sulten konstant - også selvom jeg var langt over det indtag jeg behøvede. Nu har jeg lag kosten om, droppet kantinen og smidt frugt og grønt ind sammen med en lidt mere moderat mængde protein. Og nu er min sult forsvundet... Jeg har i dag tastet mit indtag ind og ender på lige omkring 1000kcal. Har derefter smidt en proteinshake, en ½ proteinbar og et lille stykke kage ind for at få regnestykket op på det ønskede. Jeg ved godt at det her er luksusproblemt over alle luksusproblemer, men det undrer mig stadig. Jeg spiser præcis samme antal måltider om dagen, bare lidt mindre og uden brød (har aldrig været en brødfan). Kan ikke engang bilde mig selv ind at det er væske jeg fylder min mave med for jeg skal altid huske mig selv på at drikke nok.
Kan det være mit blodsukker der er mere stabilt? Eller er det det ekstra sukkerboost fra frugten som lukker munden på min ellers normalt skrigende sukker og madtrang?
14 år15. april 2010 kl. 15:27
re: Et sært "problem" - manglende sult
Nuved jeg jo ikke om det er det samme, men mit hovedproblem, og årsag til (tidoligere) overvægt er, at min appetitregulering ikke rigtigt fungerer. Jeg kan overspise totalt, blive ved med at spise selvom jeg ikke er spor sulten. Men når jeg spiser sundt og kaloriefattigt og samtidigt dyrker motion, bliver min apetit normal, jeg føler meget, meget mindre sult - selvom jeg altså spiser meget mindre.
14 år15. april 2010 kl. 23:03
re: Et sært "problem" - manglende sult
Det kunne godt lyde som om jeg har noget af det samme... Har du nogensinde snakket med en læge om det? Og hvis ja, hvad var svaret så?

14 år16. april 2010 kl. 17:43

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });