Gad vide om jeg er intolerant overfor hvede?

Du læser en tråd i debat > kost

Gad vide om jeg er intolerant overfor hvede?
I en del uger har jeg stort set ikke spist hvede. Jeg har været frisk og haft en god fordøjelse.
I denne uge har jeg spist pasta, baguettes og pandekager, og jeg føler mig søvnig, oppustet og træg i maven.
Jeg tror jeg skipper det igen og hvis jeg så bliver friskere og får en bedre fordøjelse igen, så må det jo skyldes hveden.
14 år15. april 2010 kl. 14:50
re: Gad vide om jeg er intolerant overfor hvede?
Nu har jeg tilfældigvis lige i forbindelse med min uddannelse skrevet en rapport om bl.a. glutenallergi.

Så hvis du har en mistanke, så synes jeg du skal komme af sted til lægen. Hvis det f.eks. er glutenallergi (der er rigtig mange som går rundt med uopdaget glutenallergi), så kan din tarm være så ødelagt at den ikke længere optager vitaminer særlig godt, og det er jo ikke skidesmart.

Glutenallergi behandles med en livslang diæt, så nemt er det ikke, men man får det væsentlig bedre.

Man kan så også bare være allergisk overfor enkelte komponenter af glutenfamilien, men igen......af sted til lægen og få det be/afkræftet...

Held og lykke med det

Vh Karin
14 år15. april 2010 kl. 15:02
re: Gad vide om jeg er intolerant overfor hvede?
Tak for rådet. Da jeg var yngre havde jeg ofte blødninger fra tyktarmen, men de fandt aldrig ud af havd det var.
14 år15. april 2010 kl. 15:20

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });