Hvidt Brød???

Du læser en tråd i debat > kost

Hvidt Brød???
Hej allesammen:)
Jeg har virkelig brug for svar på en ting som jeg har undret mig over.Jeg er nuværende 167 og vejer 47-48.Den svinger meget og jeg spiser meget hvidt brød.Og mit spørgsmål er om man kan blive fed af det?Om man tager på i vægten.Men det skal lige siges at jeg kun spiser hvidt brød.Til morgen,middag og til aften.Jeg bruger så heller ikke noget over brødet.Jeg får hverdag ca.1000 kalorier.Det lyder lidt men jeg tager stadig nogle gram på.Så kan hvidt brød fede selvom man ikke spiser andet???
14 år11. april 2010 kl. 09:16
re: Hvidt Brød???
Ja spis du endelig hvidt brød....og gerne med et ordentligt lag smør, nutella eller 60% ost!!

1000 kcal dagligt er ALT for lidt, din vægt er ALT for lav.....så det du skal er at spise.....meget mere end du gør!!

Vh Karin
14 år11. april 2010 kl. 09:33
1000 kalorier om dagen?? :o
Du skal have MEGET mere! Gerne over 2000, med den vægt du har..

Helt ærligt, så håber jeg du er her for at tage på i vægt.
Eller er det her ikke rigtig stedet for dig :))
14 år11. april 2010 kl. 11:51
Det er ikke så meget de 1000kcal der chokerer mig, nærmere det at du KUN spiser hvidt brød... Det er jo superusundt, du dør sgu da af underernæring i løbet af en måned med den kost, der er jo intet andet end tomme kalorier i hvidt brød...
Det kan ikke fede, men ja det kan gøre at du ikke taber dig. Men det skal du sgu da heller ikke når du vejer alt for lidt i forvejen...

Spis dog noget ordentlig kost og gør noget godt for dig selv og din krop... Spis rugbrød med ost og magert pålæg, frugt, grønsager, yoghurt, havregryn, fisk, fjerkræ og kød... Du skal have lidt af det hele... Ellers bliver du syg... Og du skal have mindst 2000kcal med den vægt, og mere hvis du dyrker meget motion...
14 år11. april 2010 kl. 13:22
Hvidt brød kan fede, men - nu er jeg lidt lavere end dig, og jeg må MINIMUM veje 49. Med de 4 ekstra centimeter du har gør det dig faktisk undervægtig, og du kan derfor roligt spise hvidt brød - såfremt du sørger for at få spist noget sundt mad også. (og meget mere mad).

det er altid mest fornuftigt at spise sundt og hvidt brød er på ingen måde sundt. i gamle dage blev hvidt brød faktisk smidt ind under kategorien 'kage'.
14 år14. april 2010 kl. 06:51
tak for svarene men når jeg nu høre at hvidt brød blev smidt under katorigen "kage" bliver jeg faktisk en smule nervøs...
Og faktisk er jeg her for at bare holde min vægt stabilt...
14 år24. april 2010 kl. 00:44
Hvis du skal holde din vægt stabil bliver du nødt til at spise mere end 1000kcal om dagen.. Og du bliver nødt til at spise andet end hvidt brød hvis du vil overleve xD man kan altså ikke leve af hvidt brød på sigt...
14 år26. april 2010 kl. 20:26
hvid brød feder ikke på alle mennesker....men du vejer jo ikke for meget, du vejer for lidt. ifølge bmi skal du op på 51,5 kg. for ikke at være undervægtig....
14 år28. april 2010 kl. 09:41
Du tager ikke på af hvidt brød hvis du kun får 1000 kal., men du bliver hellere ikke særlig sund. At spise hvidt brød er som at stikke tungen ud af vinduet. Du skal spise noget brød med min. 8 g fiber i , så maven har noget at arbejde med.

jeg vil råde dig til at at sætte dig ind i de 8 kostråd, for det er dem vi skal følge uanset om vi skal tabe os, vedligeholde, eller tage på det er bare et spørgsmål om mængden
14 år28. april 2010 kl. 16:13

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });