#2 af Magia (slettet)
Sushi
Du læser en tråd i debat > kostMagia (slettet)
re: Sushi
Der er flere indlæg omkring det i dette forum, prøv at læse nogle af dem. Jeg læste engang noget på Sticks and sushis hjemmeside.
14 år23. marts 2010 kl. 10:49
bruger slettet
Cirka 50kcal pr stk
14 år23. marts 2010 kl. 17:17
Ninabanina (slettet)
Tak for hjælpen til jer begge:)
Det er vist ikke noget man skal spise hver dag, hvis man er kur... Men i forhold til andet købe mad er det måske et okay valg....
Det er vist ikke noget man skal spise hver dag, hvis man er kur... Men i forhold til andet købe mad er det måske et okay valg....
14 år23. marts 2010 kl. 19:05
rdrd (slettet)
Jeg sender dig lige nogle opskrifter jeg har på det, dem bruger jeg også til at indtaste købe sushi.
14 år23. marts 2010 kl. 19:06
rdrd (slettet)
Men pas på ikke at spise for meget af tangsalaten. Jeg spiste 250 g i den tro at der var ligeså få kalorier i som i alm grøn salat, men der var faktisk flere kalorier i end i de 20 stk. sushi jeg spiste til
14 år23. marts 2010 kl. 19:10
Ninabanina (slettet)
Jeg vil også have troet at tang salaten var kalorielet. Jeg havde ellers tænkt at bestille en ekstre potion tang salat og lidt mindre sushi, men det skal jeg da vist ikke.
Tusind tak for opskrifterne!!
Hilsen, Nina
Tusind tak for opskrifterne!!
Hilsen, Nina
14 år23. marts 2010 kl. 19:30
rdrd (slettet)
Jeg brugte den der hedder Tang, agar som indtastning af tangen. Det er ærgeligt der er så mange kalorier i, det er jo helt fantastisk sundt og smager bare så godt. Det er smækfyldt med vitaminer og mineraler.
100g Tang, agar ialt: 306 kcal, protein: 9 kcal, kulhydrat: 294 kcal, fedt: 3 kcal
100g Tang, konbu, tørret (kelp) ialt: 249 kcal, protein: 32 kcal kulhydrat: 212 kcal, fedt: 5 kcal
100g Tang, agar ialt: 306 kcal, protein: 9 kcal, kulhydrat: 294 kcal, fedt: 3 kcal
100g Tang, konbu, tørret (kelp) ialt: 249 kcal, protein: 32 kcal kulhydrat: 212 kcal, fedt: 5 kcal
14 år23. marts 2010 kl. 20:51
angelique (slettet)
rdrd, jeg tror godt du kan spise løs af alm "rå" tang uden dårlig samvittighed :)
De to tang valg her på siden er jo en tørret og et stivelses udtræk af tang.
Tørret tang vs rå tang er kcal mæssigt lidt som tørret frugt vs alm frugt.
De to tang valg her på siden er jo en tørret og et stivelses udtræk af tang.
Tørret tang vs rå tang er kcal mæssigt lidt som tørret frugt vs alm frugt.
14 år24. marts 2010 kl. 17:59
rdrd (slettet)
Det eneste jeg kunne finde omkring kalorieindholdet i tangsalat var på engelsk.
ALTHOUGH SEAWEED IS GOOD FOR YOU, the seaweed salad you get at a sushi restaurant isn't health food. Its main ingredient is wakame, which has plenty of calcium, iron, niacin, and thiamine. But some other ingredients dilute the salad's nutritional profile while enhancing its taste. The other ingredients are agar, sesame oil, cloud ear mushrooms, sesame seeds, distilled vinegar, high-fructose corn syrup, sugar, salt, red pepper flakes, kelp extract, and yellow and blue food coloring.
A serving just shy of three ounces ( 85 gram) has 100 calories, 1 g of protein, 5 g of fat, a whopping 1,200 mg of sodium, 11 g sugar, only about 70 mg of calcium, and less than 1 mg of iron.
Så tangsalat fra sushi barer (som er den slags jeg spiser) skal man vist kun spise fordi det smager dejligt og så indberegne de ekstra kalorier. Dvs at min 250 g portion tangsalat bestod af 300 kalorier, hvor jeg havde regnet med måske 50 - max 100 kcal :-(
ALTHOUGH SEAWEED IS GOOD FOR YOU, the seaweed salad you get at a sushi restaurant isn't health food. Its main ingredient is wakame, which has plenty of calcium, iron, niacin, and thiamine. But some other ingredients dilute the salad's nutritional profile while enhancing its taste. The other ingredients are agar, sesame oil, cloud ear mushrooms, sesame seeds, distilled vinegar, high-fructose corn syrup, sugar, salt, red pepper flakes, kelp extract, and yellow and blue food coloring.
A serving just shy of three ounces ( 85 gram) has 100 calories, 1 g of protein, 5 g of fat, a whopping 1,200 mg of sodium, 11 g sugar, only about 70 mg of calcium, and less than 1 mg of iron.
Så tangsalat fra sushi barer (som er den slags jeg spiser) skal man vist kun spise fordi det smager dejligt og så indberegne de ekstra kalorier. Dvs at min 250 g portion tangsalat bestod af 300 kalorier, hvor jeg havde regnet med måske 50 - max 100 kcal :-(
14 år24. marts 2010 kl. 18:59
Jeg elsker sushi og jeg vil så gerne forkæle mig lidt her i weekenden. Men Jeg har svært ved at vurdere hvorvidt sushi er sundt eller om jeg bør spise noget andet.
Jeg har søgt efter kalorieindholdet på nettet, men der er mange forskellige svar. Alt fra 40-100 kcal pr stk. Er der nogen der kender kcal indholdet i sushi??
Håber at i kan hjælpe.
Nina