Er der salt i cola light?

Du læser en tråd i debat > kost

Er der salt i cola light?
Uff, jeg har fået vand i benene, og så er det jo noget med at drikke meget og undgå at spise salt. Men hvordan er det lige med yndlingsdrikken, som er cola light? Er der salt i sådan noget, og hvis ja, er det meget?

mvh. tina
14 år6. marts 2010 kl. 17:02
re: Er der salt i cola light?
Kan du ikke læse det på deklarationen?
14 år6. marts 2010 kl. 19:46
Hvorfor i alverden skulle der være salt i cola light?

Anyway, det er der i hvert fald ikke (:

Det indeholder vand, kuldiioxid, farvestof, aspartam, surhedsregurlerende middel og aroma.

Jeg drikker rigtig meget pepsi max (vel samme princip som cola light), har drukket 1liter dagligt i gennem 3-4 år, og jeg har ikke haft problemer med overdosis af salt eller noget som helst andet... Mine tænder er tip top og jeg er heller ikke blevet selvlysende, så pepsi max er stadig gudedrikken her hos mig (:
14 år8. marts 2010 kl. 06:57
Anbefalingerne er max ½ liter om ugen.
Selvom tænderne ikke har taget skade endnu, så kan de sagtens gøre det på længere sigt.

Men salt er der ikke i (bare for at komme on topic ;) )
14 år8. marts 2010 kl. 17:16
Tusind tak for jeres svar. Ja, det burde jo stå på indholdsfortegnelsen, hvis der var salt i, men man ved jo aldrig... I hvert fald er jeg glad for, at jeg kan fortsætte med cola-drikkeriet :-)

mvh. tina
14 år16. marts 2010 kl. 22:06

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });