Ar afrunde når man taster mad ind

Du læser en tråd i debat > kost

Ar afrunde når man taster mad ind
Hejsa

I starten jeg brugte denne side tastede jeg alt ind, fuldstændig præcist, dvs. vejede noget 123 gram tastede jeg 123 ind.
Nu er jeg begyndt at runde af til nærmeste 5 gram opad, dvs. siger vægten 123 gram taster jeg 125 gram ind.

Er jeg den eneste der gør det sådan?
Hvordan gør I når I taster ind?

Louise
14 år22. februar 2010 kl. 10:16
re: Ar afrunde når man taster mad ind
min vægt vejer kun med 5 g intervaller så jeg taster det ind den siger. Jeg tror altså ikke 2-3 g betyder så meget i det samlet regnskab
14 år22. februar 2010 kl. 13:14
Hvis jeg spiser frugt som æble eller clementin måler jeg den på øjet, skriver som regel bare et stort æble som 200g og en lille clementin til 100g.. Spiser jeg 90g kød, runder jeg op til 100 osv... kan bedst lide runde, hele tal xD
Men runder aldrig nedad,...
14 år22. februar 2010 kl. 18:28
Jeg vejer ikke noget længere, til at starte med vejede jeg det som programmet ikke lige havde en mening om, men nu synes jeg det sidder lidt på rygmarven, så alt bliver tastet ind på "gefühl".

Ikke spor nøjagtigt, men jeg kan altså ikke opretholde motivationen, når jeg skal bruge så lang tid på at veje alt min mad.

Men nu er det nok lidt nemmere for mig, da jeg arbejder med mad, og derfor har rigtig mange varer "kodet" ind vægtmæssigt.

Vh Karin
14 år22. februar 2010 kl. 19:21
Jeg har en vægt med to grams interval og det den viser er det der bliver tastet ind. Hvis jeg rundede op kunne jeg jo risikere at gå glip af 10 g agurk jeg ellers kunne have spist : -)
14 år22. februar 2010 kl. 21:16
Tusind tak for alle jeres svar...
14 år23. februar 2010 kl. 09:12
Jeg har altid rundet op eller ned - på trods af at min vægt vejer med 1 grams interval. For det første irriterer de ulige tal min ordenssans ;) og for det andet taster jeg kun ind et par gange om dagen - og så er det altså nemmere at huske runde tal i løbet af dagen. Desuden, når jeg så endeligt har regnet efter, er det måske oftest noget i stil med 1,2 kcal jeg går glip af - hvis man fx bruger yoghurt som eksempel. Og det kan jeg simpelthen ikke gå og bekymre mig om :D
14 år24. februar 2010 kl. 20:13

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });