Hvornår skal jeg spise?

Du læser en tråd i debat > kost

Hvornår skal jeg spise?
Hej Alle.

Jeg er ny her på siden - og må sige at jeg er meget overrasket over indholdet, og den evne folk har til at støtte og hjælpe hinanden. Thumbs up!

Mit spørgsmål går på:
På hvilke tidspunkter af dagen skal jeg (helst) spise for at holde forbrændingen igang?

Er netop begyndt at taste og kan allerede nu se at jeg har tendens til at spise få store måltider.
Jeg har over en længere periode holdt min nuværende vægt, men vil nu gerne aktivt gøre noget for at komme nedad i tabellen.

På forhånd tak.
Lasse
14 år5. februar 2010 kl. 12:12
re: Hvornår skal jeg spise?
En god tommelfingerregel er 3 hovedmåltider og 2-3 mellemmåltider (mellemmåltiderne kan have 100-150 kcl hver). Mellemmåltiderne sørger for at holde din forbrænding i gang.

God fornøjelse med dit vægttab. Det er en spændende rejse!
14 år5. februar 2010 kl. 13:48
Hej Lasse
Velkommen til, du bliver uden tvivl vild med at være med herinde, det er vi andre;0)

De tre hovedmåltider og de 2-3 mellemmåltider passer meget fint med at spise ca. hver 3. time.
Så undgår du blodsukker rutcheture, og samtidig giver du din fordøjelse ro mellem måltiderne, i stedet for enten at spise voldsomt meget på én gang, eller småspise hele tiden.

Det er en rytme som "bare" skal køres ind i systemet, og holdes ved, uanset hvad der sker.
Pas de måltider, selvfølgelig med små udsving afhængig af hvad man laver den pågældende dag, så er det hele meget nemmere.

Og jo..der er nogen der har læst din profil, jeg har ihvertfald - sikke en skæbne, velkommen tilbage til livet og alle dets herligheder:0)

mvh
Bøge
14 år5. februar 2010 kl. 14:40
Hej igen begge to.

Vil det sige at jeg ikke nødvendigvis skal stå op og spise klokken 7? Men bare skubbe hvert måltid foran mig med ca. 3 timers mellemrum?

Det vil være bedst for mig, hvis det er skruet sådan sammen, da jeg arbejder på skiftende tidspunkter.

Børge: Tak for det - og hvor er livet dog herligt, når man husker at leve det :)
14 år7. februar 2010 kl. 13:59
Lasse - du skal ikke stå op for at spise, men spise når du står op, det vil så være din morgenmad, uanset hvornår på dagen det er.
Og så netop tage det med hver 3. time der fra, og altså uden at blive fanatisk selvfølgelig, det er blot en rettesnor.

Og så er det Bøge - ikke Børge tak...;0)
14 år7. februar 2010 kl. 20:49
Okay Okay - Bøge så :)

Jeg kan allerede se resultater på vægten. 129.1 her til morgen efter aftapning af væsker og lidt motion - så det er super. noget må jeg gøre rigtigt.

Har bevidst valgt ikke at være for skeptisk mht. til det jeg putter i munden. Syndede bla. med et par glas cola igår aftes.
14 år9. februar 2010 kl. 12:47

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });