Rugbrøds-sticks fra Rollinger og Roulader

Du læser en tråd i debat > kost

Rugbrøds-sticks fra Rollinger og Roulader
Jeg mangler lidt hjælp til at udregne hvad de her koster, om man så må sige.

100gr rugkerner
50 gr solsikkekerner
100 gr 5kornsblanding

250gr groft rugmel
150gr fuldkorns-rugmel
250gr hvedemel

1 spsk rørsukker
½ spsk salt
50gr gær
1 hvidtøl

Af denne portion får jeg 25 stænger - hvad "koster" een stang ca?

Som jeg læser det er der jo kun sukker og hvidtøl der såen rigtig koster - men hvor meget?
Stængerne er SINDSYGT gode og jeg er lidt i tvivl om de er for gode til at jeg kan spise de mængder jeg gør. Der kan godt ryge 10 på en dag *genert*

14 år4. februar 2010 kl. 11:00
re: Rugbrøds-sticks fra Rollinger og Roulader
hej

du kan taste det ind som din egen opskrift.

klik på mad i overskriften og du vil se der står ny opskrift, nedenunder lidt til højre.

så vejer du bare en stang og skriver den ind i din opskrift så regner programmet det hele ud for dig :)
lise
14 år4. februar 2010 kl. 12:50
Ihhh, jeg syntes ikke det virker, Lise...Kan godt se den figurerer som opskrift i oversigten - men den regner ikke noget ud ang. kulhydrater, energi osv?
14 år4. februar 2010 kl. 13:03
Når du har indtastet den som opskrift, så prøv at indtaste den som noget du har spist, fx 100 g af....gerne på en dag for sig selv - så trykker du gem, og nu kan du se kalorier osv. :-)

Gav den beskrivelse mening??

Vh Karin
14 år4. februar 2010 kl. 15:32
Når du har listen med dine opskrifter kan du også trykke på i ved siden af opskriften og så indtaste hvor mange gram du vil vide noget om.
14 år4. februar 2010 kl. 18:46
Hej Mortilflere

De lyder lækre, de rugbrødssticks, men de skal, som alt andet brød, spises med omtanke.
Efter dine oplysninger, har jeg tastet det hele ind, og fået det til at give 152 kcal pr stang!

Jeg tror du vil blive overrasket over hvor mange kalorier der er i f.eks mel og korn, for slet ikke at tale om solsikkekerner.
Så 10 om dagen hænger ikke helt sammen med et ønske om vægttab...men kan god forestille mig at de smager super godt ;0)

mvh
Bøge
14 år4. februar 2010 kl. 19:19

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });