#2 af angelique (slettet)
de nye regler.
Du læser en tråd i debat > kostangelique (slettet)
re: de nye regler.
Hvorfor spiser du så lidt? Og hvad er en kort periode?
14 år3. februar 2010 kl. 22:14
ileby (slettet)
en kort periode er 1 mdr mere. i alt 2 mdr.
Og hvorfor? det er vel fordi jeg følger en kostplan som inf´deholder omkring 1200 kcal.
jeg sultermig aldrig, det kunde jeg ikke finde på, men det er for at få boost i vægt tabet...
dog er jeg ikke fanatisk, og harminst 1 dag om ugen hvorjeg slet ikke taster, eller fårdårlig samvittighed over noget jeg har spist.
Og hvorfor? det er vel fordi jeg følger en kostplan som inf´deholder omkring 1200 kcal.
jeg sultermig aldrig, det kunde jeg ikke finde på, men det er for at få boost i vægt tabet...
dog er jeg ikke fanatisk, og harminst 1 dag om ugen hvorjeg slet ikke taster, eller fårdårlig samvittighed over noget jeg har spist.
14 år3. februar 2010 kl. 22:40
Gaiajo
Jeg holder mig til ca 1500 om dagen, nogle gange mere andre gange mindre. Vil da være ked af hvis det skulle få mig bannet også
14 år4. februar 2010 kl. 17:47
bruger slettet
De nye regler vil på ingen måde ramme mig. Jeg tør ikke spise under basalstofskiftet, det har jeg min krop for kært til. Så jeg ligger hver dag lunt i svinget, et sted mellem basalstofskiftet og det anbefalede. Og jeg taber mig skam også, måske ikke så hurtigt, men jeg tør ikke gøre det på andre måder, og så må jeg jo bare have lidt tålmodighed :-)
Vh Karin
Vh Karin
14 år4. februar 2010 kl. 19:42
bruger slettet
Hej
Jeg taster aldrig min mad ind her på siden så jeg ved egentlig ikke om det vil ramme mig. Det kunne jeg forestille mig at det ville da mit energiindtag jo så ligger på nul hver dag. Jeg bruger den her side som inspiration og som redskab til at holde øje med min vægt og er glad for at jeg ikke absolut behøver at indtaste hvad jeg spiser.
Hvis det rammer mig bliver jeg ret irriteret idet jeg er en af de personer som er irriteret over at undervægtige bruger dette her forum til at finde gode råd. Jeg har selv ønsket at der kunne gøres noget for denne gruppe af "misbrugere" af denne side, men jeg er bange for at denne regel rammer for bredt og ikke kun rammer de som den er beregnet for.
Jeg taster aldrig min mad ind her på siden så jeg ved egentlig ikke om det vil ramme mig. Det kunne jeg forestille mig at det ville da mit energiindtag jo så ligger på nul hver dag. Jeg bruger den her side som inspiration og som redskab til at holde øje med min vægt og er glad for at jeg ikke absolut behøver at indtaste hvad jeg spiser.
Hvis det rammer mig bliver jeg ret irriteret idet jeg er en af de personer som er irriteret over at undervægtige bruger dette her forum til at finde gode råd. Jeg har selv ønsket at der kunne gøres noget for denne gruppe af "misbrugere" af denne side, men jeg er bange for at denne regel rammer for bredt og ikke kun rammer de som den er beregnet for.
14 år5. februar 2010 kl. 09:23
anzhomg (slettet)
anj33- det rammer ikke os, der ikke taster ind, det skal du ikke gå og frygte for (:
14 år5. februar 2010 kl. 09:49
angelique (slettet)
1200 kcal er altså ikke særlig meget og slet ikke når man vejer i 70'erne og så gøre det i flere måneder. Er det en læge uddannet der har givet dig en kost plan hvor du skal ligge så lavt kcal mæssigt?
Jeg ved at læger giver fede folk der skal tabe sig til operationer 1200 kcal diæter og lader dem følge dem i max et par måneder, men de skal jo så osse tabe 20kg meget hurtigt, men du falder da ikke i den kategori.
Man kan godt sulte din krop kcal mæssigt uden selv at føle sult. Men hvis man gerne vil ligge lavt kcal mæssigt fordi man følger en eller anden diæt så kan man vel bare lade være med at taste så bliver man jo ikke påvirket.
De nye regler er jo lavet for at minde dem der kun taster for fx 500 kcal ind og som i forvejen ikke vejer særlig meget at der måske er noget galt og at de skal spise mere. Det kunne måske også fange dem der konsekvent er på jo-jo kure.
Jeg ved at læger giver fede folk der skal tabe sig til operationer 1200 kcal diæter og lader dem følge dem i max et par måneder, men de skal jo så osse tabe 20kg meget hurtigt, men du falder da ikke i den kategori.
Man kan godt sulte din krop kcal mæssigt uden selv at føle sult. Men hvis man gerne vil ligge lavt kcal mæssigt fordi man følger en eller anden diæt så kan man vel bare lade være med at taste så bliver man jo ikke påvirket.
De nye regler er jo lavet for at minde dem der kun taster for fx 500 kcal ind og som i forvejen ikke vejer særlig meget at der måske er noget galt og at de skal spise mere. Det kunne måske også fange dem der konsekvent er på jo-jo kure.
14 år5. februar 2010 kl. 12:10
Sannew (slettet)
Et af de problemer der er ved at indtage for få kalorier er, at kroppen giver sig til at forbrænde mager muskelmasse (og man må gerne huske, at hjertet er en muskel!).
Dvs at man NEDSÆTTER sin krops forbrændingsevne på sigt, og derfor gør sig selv afhængig af at spise alt for få kalorier for at holde vægten.
Det er bedre at øge forbrændingen - dvs dyrke noget motion - samtidig med at man sætter kaloriemængden moderat ned, end det er at sætte kaloriemængden meget ned.
Dvs at man NEDSÆTTER sin krops forbrændingsevne på sigt, og derfor gør sig selv afhængig af at spise alt for få kalorier for at holde vægten.
Det er bedre at øge forbrændingen - dvs dyrke noget motion - samtidig med at man sætter kaloriemængden moderat ned, end det er at sætte kaloriemængden meget ned.
14 år5. februar 2010 kl. 13:54
rdrd (slettet)
Jeg har fulgt et program jeg fik af min læge siden 1. juli hvor jeg skulle have max 1200 kcal dagligt for at nå mit mål. Jeg tabte 18 kg frem til den 12. december. Så det er jo gennemsnitlig 600 g om ugen. Hvor jeg desuden har gået 1 - 2 timer dagligt og dyrket pilates 2 * 90 min om ugen.
Efter jeg er startet på madital indtager jeg minimum 1500 kcal dagligt og har på de 2 uger tabt 1,8 kg altså indtil videre 900 g om ugen. De sidste 2 uger har jeg så desværre ikke fået taget mig sammen til at dyrke så meget motion som jeg egentligt godt kunne tænke mig.
Så 1200 kcal dagligt - aldrig mere til mig!
Efter jeg er startet på madital indtager jeg minimum 1500 kcal dagligt og har på de 2 uger tabt 1,8 kg altså indtil videre 900 g om ugen. De sidste 2 uger har jeg så desværre ikke fået taget mig sammen til at dyrke så meget motion som jeg egentligt godt kunne tænke mig.
Så 1200 kcal dagligt - aldrig mere til mig!
14 år16. februar 2010 kl. 21:56
Men hvad så med os der er på en 1200 kcal diæt for en kort periode.
jeg synes det vil være træls hvis jeg ikke kan bruge siden, fordi jeg ikke intager over 1600 kcal hver dag.
jeg kan rigtig godt lide det her forum, så er da lidt ked af at jeg nok bliver bannet på et tidspungt.
jeg har da også dage hvor jeg intager mere, men som regel ikke...
hvordan vil de nye regler ramme jer?