Madplan

Du læser en tråd i debat > kost

Madplan
Hej

jeg ville bare lige høre om der var andre end mig som laver madplan over aftensmaden. Jeg laver for en uge af gangen og tænkte at det kunne være interessant/inspirerende at dele med hinanden.

Min plan ser således ud:

Mandag: Biksemad

Tirsdag: Karbonader med kartofler og gulerødder

Onsdag: Gryderet m. ris og blomkål

Torsdag: Rester

Fredag: Hjemmelavede burgere med salat

Lørdag: Rødvinsmarineret svinekam med ovnkartofler og salat

Søndag: Ørred stegt i ovnen med kartofler, hollandaisesovs og stegte rodfrugter
14 år3. februar 2010 kl. 13:04
re: Madplan
Vores madplan køer fra fredag til fredag, så her er den fra den uge vi er i gang med, + den kommende uge:

Fredag: Lasagne, rosenkålssalat

Lørdag: Flæskesteg, kartofler, rødkål

Søndag: Hjertemillionbøf, kartoffelmos, grønsager

Mandag: Cordon bleu, ris, gulerodsråkost

Tirsdag: Indbagt laks

Onsdag: Aspargessuppe m/ kødboller og brød

Torsdag: Frikadeller, kartofler, stuvet hvidkål, bagte rødbeder

Fredag: Koteletter i fad m/ minimajs, champignon og ris

Lørdag: Engelsk bøf, rösti, salat

Søndag: Hjemmelavede burgere

Mandag: Karbonader m/ kartofler og grønærter

Tirsdag: Kødsovs, kartoffelmos, ærter

Onsdag: Medister, kartofler, grønsager

Torsdag: Boller i karry m/ ris og æblesalat
14 år3. februar 2010 kl. 16:25
re: Madplan
Det var en god idé. Vi er kun 2 så min madplan er kun for mandag - torsdag. Det er tit vi ikke er hjemme i weekenden, og ellers er der også plads til at spise rester.

Mandag - Hjemmelavede burger
Tirsdag - Hjemmelavede burger
Onsdag - Fiskefrikadeller m. broccoli og bagekartoffel
Torsdag - Pasta carbonara m. grøntsager

Kaj - jeg er lidt nysgerrig laver du selv Rösti, og hvis ja - hvordan? :)
14 år3. februar 2010 kl. 17:49
Rösti
Jeg har 2 variationer - den ene laves på panden:

1 kg melede kartofler
1 lille hakket løg
salt, peber
2-3 spsk olie.

Kartoflerne skrælles og rives. Trykkes fri for væde i et viskestykke, blandes med løg, salt og peber.
Steges i olie på panden i små "klatter".

Den anden bruger jeg når det skal være lidt "finere":

Samme opskrift + 1 æg og 2 spsk mæk der piskes sammen og blandes i. Fordeles i smurte portionsforme og bages i ovnen ved 200 grader i ca. 20-30 min. Dækkes evt med stanniol til sidst.

Vh Karin
14 år3. februar 2010 kl. 19:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });